به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چین ارز دیجیتالی خود را راه اندازی می کند

پایگاه خبری فولاد ایران  - طبق اظهار کارشناسان، چین طی دو تا سه ماه آینده ارز دیجیتالی خود را به بازار معرفی خواهد کرد. به گزارش فولاد ایران، چین اخیرا شبکه پرداخت الکترونیکی ارز دیجیتال ایجاد کرده که به بانک های مرکزی اجازه صدور ارزهای دیجیتال جهت امور تجاری و پرداخت شبکه ای را می دهد. بنابراین تمام سیستم های مورد نیاز و شبکه های پرداخت چین در حال حاضر برای راه اندازی ارز مجازی مهیاست. 
گفته می شود ارزهای دیجیتالی خطر کلاهبرداری های سایبری، به ویژه پولشویی و تامین سرمایه تروریسم را افزایش می دهد، در حالی که دولت ها هیچ گونه راهکاری برای مقابله با این خطرات پیش رو ندارند. 
 
احتمال راه اندازی ارز دیجیتال چین این پرسش را مطرح می کند که مقامات این کشور چه قوانینی در مورد این فن آوری وضع خواهند کرد. هرچند واقعی تر شدن تراکنش های ارزهای دیجیتالی، دولت ها در سرتاسر دنیا را ترغیب به تصویب قوانین مربوط به آن خواهد کرد. علاوه بر موضوع مقررات، افزایش بالقوه ارزهای دیجیتالی، ممکن است نقش ارزهای رایج ملی و بانک های مرکزی را زیر سوال ببرد که این یک بحث بین المللی است. 
چین تنها کشوری نیست که به دنبال صدور ارزهای دیجیتال است. بانک ملی سوئیس نیز ماه گذشته اعلام كرد با همکاری بورس این کشور در حال بررسی استفاده این ارزها در امور تجاری است. 
 
منبع: CNBC
 

۲۱ آبان ۱۳۹۸ ۱۲:۲۰
تعداد بازدید : ۸۸۶
کد خبر : ۵۲,۷۰۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید