به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تغییرات آب و هوایی سالانه 20 میلیون نفر را آواره می کند

پایگاه خبری فولاد ایران - طبق اعلام موسسه آکسام، فجایع ناشی از تغییرات آب و هوایی سالانه حدود 20 میلیون نفر معادل یک نفر در هر ثانیه را از خانه و کاشانه خود آواره می کند. این امر باعث شده تا تغییرات آب و هوایی دلیل اصلی جابه جایی افراد در این دوره باشد این در حالی است که کشورهای فقیر دنیا که در مقایسه با کشورهای ثروتند سهم چندانی در آلودگی جهانی ندارند، بیشترین آسیب را از این روند آلودگی ببینند. به گزارش فولاد ایران، این افراد در مقایسه با فوران های آتش فشانی و زلزله هفت برابر بیشتر در معرض سیل، طوفان و آتش سوزی قرار دارند.
 
این موضوع از مباحث مهمی است که در کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد که از روز دوشنبه در مادرید آغاز می شود، مورد بحث قرار خواهد گرفت. موسسه آکسام از جامعه جهانی خواسته تا قدامات بیشتری برای تامین بودجه برنامه های بهسازی کشورهای فقیرتر که تحت تاثیر شرایط اضطراری آب و هوایی قرار دارند، انجام دهند. کشورهایی با درآمد متوسط و پایین مثل هند بیش از چهار برابر بیشتر از کشورهای با درآمد بالا مثل اسپانیا و امریکا تحت تاثیر آوارگی های ناشی از تغییرات آب و هوایی قرار دارند. موقعیت جغرافیایی نیز در این روند تاثیر دارد و بیش از 80 درصد این جابه جایی ها مربوط به آسیا می شود. جزایر در حال توسعه ای مثل کوبا، دومینیکا و تووالو آسیب بسیاری از این روند دیده اند و بین سالهای 2008 تا 2018 در جایگاه نخست جایه جایی های ناشی از تغییرات اقلیمی قرار گرفته اند. 
 
طبق نظر موسسه آکسام، این جابه جایی ها علی رغم زیان های اجتماعی، ضررهای اقتصادی فراوانی را نیز به دنبال دارد و این فاجعه برای کشورهایی مثل سومالی که دچار درگیری های داخلی هستند نیز شدیدتر خواهد بود. این موسسه اعلام کرد کشورهای ثروتمند نیز از تهدید جابه جایی مصون نیستند چراکه تغییرات آب و هوایی تبعیض قائل نمی شود. 
منبع: CNN
 

۱۱ آذر ۱۳۹۸ ۱۲:۰۷
تعداد بازدید : ۷۳۹
کد خبر : ۵۲,۹۲۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید