به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش قابل توجه نیروی کار در صنایع خودروسازی دنیا

 
پایگاه خبری فولاد ایران - دایملر، مالک مرسدس بنز، با پیشبرد صنایع الکتریکی در صنعت خودروسازی خود، در حال کاهش حداقل 10 هزار نیروی کار در کارخانه های خود در سرتاسر جهان است.
 
به گزارش فولاد ایران، این شرکت آلمانی اظهار کرد برای توسعه خودروهای برقی با آلایندگی کمتر می بایست هزینه‌ کارکنان را کاهش دهد. دایملر با بیان اینکه می خواهد رقابت پذیری، نوآوری و قدرت سرمایه گذاری خود را بهبود بخشد، گفت: صنعت خودرو در بزرگترین تحول تاریخی خود قرار دارد.
این شرکت تقریباً 300 هزار نفر کارمند دارد که حدود 60 درصد آنها در آلمان مشغول به کار هستند. دایملر گفت با این تغییرات تا پایان سال 2022 ، 1.4 میلیارد یورو (1.5 میلیارد دلار) پس انداز خواهد کرد.
 
خودروسازان سنتی در سراسر جهان به امید سازگاری با دنیای جدیدی که در آن برق جایگزین بنزین است، مدلهای تجاری خود را منطبق می کنند. اتومبیلهای برقی که قطعات کمتری نسبت به موتورهای احتراق داخلی دارند، به مونتاژ کمتری نیاز داشته اما هزینه های زیادی برای تولید دارند.
 
شرکت خودروسازی آئودی  که متعلق به فولکس واگن است اظهار کرده 9،500 شغل را تا سال 2025 کاهش خواهد داد که این رقم تقریباً 10 درصد نیروی کار جهانی آن را تشکیل می دهد. این امر مبلغ 6 میلیارد یورو (6.6 میلیارد دلار) را طی 10 سال صرفه جویی خواهد کرد. در عین حال، سازنده اتومبیل های پریمیوم در حال ایجاد 2 هزار شغل با محوریت تحرک برقی و سایر فن آوری های جدید هستند.
 
در همین راستا، کاهش نیروی کار فورد 12 هزار و کاهش نیروی کار نیسان 12.500 نفر اعلام شده است.
 
رکود در فروش جهانی خودرو نیز در این روند بی تاثیر نبوده و ممکن است با کند شدن روند رشد اقتصادی در سراسر جهان یا حتی رکود اقتصادی، بدتر نیز بشود. انتظار می رود فروش جهانی اتومبیل در سال جاری میلادی حدود 3.1 میلیون کاهش یابد، سقوطی شدیدتر از سال 2008 ، زمانی که جهان گرفتار بحران مالی شد.
 
خودروسازان در انگلستان و هند نیز تحت فشارهای شدید اقتصادی قرار دارند چراکه ضعف اقتصادی باعث کاهش تقاضا برای اتومبیل های جدید و تولید شده است. تعداد وسایل نقلیه تولید شده در انگلیس به دلیل ادامه عدم اطمینان از برگزیت، کاهش قابل توجهی داشته است. 
 
این تغییر و تحولات برخی شرکتها را وادار به یافتن شریک و ادغام با دیگر شرکت های خودروسازی سوق داده است. شرکت های  فیات کرایسلر و پژو اعلام کرده اند قصد ادغام دارند تا نیروی جدیدی را در این صنعت ایجاد نمایند. دایملر نیز به رقبای آلمانی  بی ام دبلیو خواهد پیوست تا سرمایه گذاری مشترکی انجام داده و فن آوری اتومبیل بدون راننده را توسعه دهند. هوندا نیز  در واحد اتومبیل سازی جنرال موتورز سرمایه گذاری کرده است.
 
منبع: CNN
 

۱۱ آذر ۱۳۹۸ ۱۲:۰۸
تعداد بازدید : ۶۸۹
کد خبر : ۵۲,۹۲۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید