به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چهار زره مقابل شوک

پایگاه خبری فولاد ایران -

💠دنیای اقتصاد : کشورها در مواجهه با شوک‌های اقتصادی به ۴ گروه تقسیم می‌شوند. 

💠کشورهای گروه اول آسیب‌پذیری پایین و تاب‌آوری بالا دارند؛ یعنی ضمن اینکه شوک‌های بیرونی را پس می‌زنند، در صورت بروز شوک‌های اجتناب‌ناپذیر به سرعت احیا می‌شوند؛ مانند زرهی که مقابل تیر مقاوم باشد و اگر تیری از آن عبور کرد، به سرعت خود را احیا می‌کند. کشورهای توسعه‌یافته غربی از این گروه هستند. 

💠گروه دوم، آسیب پذیری بالا و تاب‌آوری بالایی دارند؛ این کشورها در مقابل شوک‌های بیرونی زره ندارند و شوک‌ها به سرعت وارد اقتصاد آنها می‌شوند. اما در مقابل شوک‌های وارده، خود را به خوبی احیا می‌کنند. کشورهای تک محصولی با سیاست‌های اقتصاد کلان منسجم جزو این گروه هستند. 

💠گروه سوم، ضمن آسیب‌پذیری پایین، تاب‌آوری پایینی نیز دارند؛ این گروه از کشورها در مقابل ورود شوک‌های بیرونی به اقتصاد زره محکمی دارند؛ اما اگر شوکی وارد شود به سرعت نمی‌توانند خود را احیا کنند. کشورهای نوظهور مانند ترکیه و چین در این گروه جای داده می‌شوند. 

💠گروه چهارم کشورهایی هستند که در مقابل شوک‌های بیرونی زره می‌پوشند؛ اما این زره نه تنها اقتصاد را از گزند شوک‌های بیرونی مصون نگاه نمی‌دارد، بلکه خود برخی اوقات منجر به تشدید شوک‌های وارده نیز می‌شود. کشورهای نفت‌خیز بدون اقتصاد رقابتی ذیل این گروه قرار می‌گیرند.

در ادامه بخوانید.👇🏻

https://www.donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-3597303

دنیای اقتصاد

۱۲ آذر ۱۳۹۸ ۰۸:۳۱
تعداد بازدید : ۷۳۵
کد خبر : ۵۲,۹۴۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید