به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

سرمایه گذاری هندی ها در منابع معدنی روسیه

پایگاه خبری فولاد ایران - به گفته آژانس سرمایه گذاری و صادرات خاور دور، شرکت های هندی ایریل و کابیل به دنبال سرمایه گذاری در پروژه های عناصر نادر خاکی در روسیه هستند.

به گزارش فولاد ایران، نمایندگان روسیه در دیدار با شرکت های هندی در دهلی نو، پروژه هایی آینده نگرانه ای را ارائه دادند که می تواند در منطقه دورافتاده خاور دور و منطقه قطب شمال اجرا شوند.

مدیر این آژانس اظهار کرد "ما در حال استخراج لیتیوم و کبالت هستیم و این منطقه به دلیل کمبود سرمایه گذاران روسی، مشتاق تأمین سرمایه گذاری های خارجی برای توسعه پروژه های داخلی است. این هیئت همچنین اعلام کرده است قصد دارد سرمایه گذاران خارجی را برای مشارکت در پروژه های دیگر در زابایکلسکی کرایی، بخشی از منطقه خاور دور روسیه، در زمینه های مرتبط با خاکبرداری عناصر کمیاب خاکی، اتریم و همچنین سایر فلزات مانند تانتالوم و غیره جذب نماید. 

کبالت و لیتیوم اجزای اصلی تولید باتریهای قابل شارژ هستند. مواد معدنی به اصطلاح نادر گروهی از 17 عنصر شیمیایی با مشخصات ویژه هستند که برای ساختن بسیاری از ابزارهای مختلف از تلفنهای هوشمند گرفته تا اسلحه کاربرد دارند. برخلاف نام آنها، این مواد کمیاب نیستند اما اکتشاف آنها در تراکم مطلوب و پردازش آنها دشوار است چراکه سنگ های متشکل از این مواد اغلب حاوی مواد رادیواکتیوی طبیعی مانند اورانیوم و توریم می باشند.  چین بزرگترین تولید کننده فلزات خاکی کمیاب در جهان است و حدود 80 درصد مواد معدنی نادر مورد نیاز در سراسر جهان را تامین می نماید.
منبع: RT
 

۱۲ آذر ۱۳۹۸ ۰۹:۵۱
تعداد بازدید : ۶۸۷
کد خبر : ۵۲,۹۵۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید