به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ترامپ با بازار سهام چه می کند؟

پایگاه خبری فولاد ایران – پس از اینکه دونالد ترامپ توافق تجاری با چین را به بعد از انتخابات سال 2020 موکول کرد، سهام آسیا با افت شدیدی همراه شد.
سهام نیکی ژاپن 1.2 درصدو هنگ سنگ حدود یک درصد افت داشت. سهام کسپی کره جنوبی نیز یک درصد و ارزش سهام شانگهای کامپوزیت چین 0.2 درصد سقوط کرد.  

به گزارش فولاد ایران، ترامپ روز سه شنبه به خبرنگاران در لندن اعلام کرد که توافق تجاری با پکن ممکن است خیلی دیرتر از آنچه انتظار می رود، انجام پذیرد و اظهار کرد "از بعضی جهات به نظر من اگر می خواهید واقعیت را بدانید بهتر است منتظر انتخابات باشید."
این اظهارات متناقض با اظهارات ماه گذشته ترامپ است که گفته بود توافق تجاری با چین بسیار نزدیک است.

ویلبر راس، وزیر بازرگانی امریکا می گوید به تعویق انداختن توافق تجاری می تواند به نفع امریکا در کسب امتیاز از چین باشد، چراکه این اظهارات به این معناست که امریکا تحت هیچ فشاری برای رسیدن زودتر به توافق نیست. وی گفت تعرفه های وارداتی امریکا تا زمان رسیدن به توافق ادامه خواهد یافت مگر اینکه توافقی حاصل شود. دور بعدی تعرفه ها از 15 دسامبر شروع می شود.
اظهارات اخیر ترامپ باعث خوشحالی سرمایه گذاران شده بود اما تیترهای جدید خبری، امید آنها را یاس تبدیل کرد. به گفته وی، دولت ترامپ "حداکثر فشار" را بر چین اعمال می کند و شرایط توافق نامه بعد از انتخابات 2020 ممکن است بدتر از شرایط فعلی باشد. افزایش مجدد تنش های تجاری امریکا و چین باعث شده تا سرمایه گذاران با احتیاط بیشتری کار کنند.  
اظهارات اخیر ترامپ سرمایه گذاران را مطمئن کرد تا بعد از انتخابات 2020 خبری از توافق تجاری با چین نخواهد بود. این اتفاقات حتی سرمایه گذاران وال استریت را نیز شوکه کرد.

به دنبال آخرین توییت های رئیس جمهور ایالات متحده ، دونالد ترامپ، دوباره ترس از تنش های تجارت جهانی حاکم شد و بازارهای سهام در سراسر جهان رکود کرد. همچنین بعد از اظهارات وی مبنی بر اعمال محدودیت بر شرکت بویینگ ایرباس به دنبال اختلافات تعرفه ای با اروپا، سهام وال استریت با یک درصد افت همراه شد. وی همچنین علیه برزیل و آرژانتین تعرفه های فولاد و آلومینیوم اعلام کرد. دولت آمریکا اظهار داشت که ممکن است تا صد درصد بر واردات 2.4 میلیارد دلار از محصولات فرانسه به دلیل مالیات جدید خدمات دیجیتالی این کشور اعمال نماید. واشنگتن اعلام کرد این مالیات می تواند به زیان شرکت های فنی امریکا تمام شود.

سهام اروپا بزرگترین افت روزانه خود را طی دو ماه اعلام کرد و با قرمز بودن تمامی آمار معاملات، با 1.6 درصد افت بسته شد. در آسیا نیز ارزش سهام در در روز سه شنبه سقوط کرد درحالیکه سهام استرالیا بیشترین سقوط 2.19 درصدی را شاهد بود.  

فواد رزاق زاده، تحلیلگر بازار فورکس در لندن گفت توییت های ترامپ باعث شد روند فروش کندتر از حد پیش بینی شده پیش برود. وی گفت: "دلایل هم زمان زیادی برای افت بازارها وجود دارد و در مواردی که ارزش سهام در سطح بالایی قرار دارد، همیشه این اتفاق می افتد. بازارها بالا می روند و سپس در مسیر سراشیبی قرار می گیرند. "
ترامپ روز دوشنبه وارد یک سفر سه روزه به انگلیس شد که شامل اجلاس ناتو خواهد بود.

منبع سایت های خبری سی ان ان و راشاتودی
 

۱۳ آذر ۱۳۹۸ ۱۱:۲۶
تعداد بازدید : ۸۰۶
کد خبر : ۵۲,۹۷۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید