به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پیش بینی رکود بازار فولاد در نیمه اول سال 2009

پیش بینی رکود بازار فولاد در نیمه اول سال 2009
بنا بر گزارش " چشم انداز بازار جهانی فولاد در سال 2009" موسسه فیچ...

بنا بر گزارش " چشم انداز بازار جهانی فولاد در سال 2009" موسسه فیچ، پیش بینی می شود که کاهش شدید تقاضای فولاد تا پایان نیمه اول سال 2009 ادامه یابد. این امر، تاثیرات منفی بسیاری بر میزان تولید و قیمت های فولاد خواهد داشت.

طبق این گزارش، تقاضای فولاد از آگوست 2008 رو به کاهش بوده است. بحران مالی جهان فعالیت های ساختمانی را در تمام سطح دنیا کاهش داده و موجب پایین آمدن تقاضا برای کالاهای بادوام شده است. تولید کنندگان فولاد در دنیا برای مقابله با کاهش تقاضا و قیمت های فولاد، تولید خود را در سطح وسیعی کاهش داده اند.

تولید فولاد جهان در اکتبر 4/12 درصد نسبت به اکتبر سال قبل کاهش یافت. در سپتامبر نیز میزان این کاهش 2/3 درصد بود. با کاهش هایی که تولید کنندگان اعلام کرده اند، سطح تولید فولاد در نیمه اول 2009 بسیار کمتر از این میزان خواهد بود.

با توسعه نقدینگی بانک مرکزی از اوایل سپتامبر، تزریق پول به سیستم های بانکی اروپا و آمریکا و همچنین اعلام برنامه های محرک اقتصادی برای چین و احتمالاً آمریکا، پیش بینی می شود تقاضای فولاد بهبود بیابد.

شدت رکود اقتصادی فعلی، بیشتر تحلیل گران را متعجب ساخته و به پیش بینی موسسه فیچ، احتمال بهبود تقاضای فولاد تا قبل از نیمه دوم سال 2009 بعید است. اما بعد از آن، قیمت های فولاد و مواد اولیه رو به بهبود می گذارد که این نشان دهنده اتمام موجودی هاست.

با کاهش تولید فولاد توسط تولید کنندگان و تکیه آن ها تنها بر موجودی های خود، قیمت تحویل نقدی مواد اولیه بسیار کاهش یافته است. احتمال می رود قیمت قراردادی سنگ آهن و زغال سنگ نیز در سال جدید 20 تا 40درصد پایین تر از قیمت های سال قبل باشد.

۱۶ دی ۱۳۸۷ ۱۵:۲۹
تعداد بازدید : ۸۵۱
کد خبر : ۵۳۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید