به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اعمال مالیات بر آلاینده های کربنی در چین-23/ 02/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- فشار بر روی چاینا استیل که یکی از بزرگترین تولید کنندگان گازهای گلخانه ای در چین می باشد در جهت کاهش آلاینده های کربنی افزایش یافته است. به دنبال این امر یک مقام ارشد دولت مرکزی این کشور اعلام کرده که احتمال اعمال مالیات بر کارخانه هایی که موجب آلودگی هوا می شوند، تا سال 2012 دراین کشور وجود دارد. نرخ اولیه مالیات آلاینده های کربنی در این کشور یک دلار و 50 سنت تا 3 دلار هر تن خواهد بود.

احتمالا اعمال مالیات بر آلاینده های کربنی در این کشور طی سال های 2011 تا 2015  و به احتمال قوی در سال 2012 اجرا خواهد شد. دولت این کشور در نظر دارد تا درآمد حاصل از این طرح را به بخش حفاظت از محیط زیست اختصاص دهد.

برخی از کارخانه ها در چین اگر چه موافق کاهش آلاینده های کربنی در این کشور می باشند اما از دولت این کشور درخواست کرده اند تا پیش از اعمال مالیات بر آلاینده های کربنی، فشاری را که اعمال مالیات بر کارخانه ها وارد می کند را بررسی کنند.

با توجه به اینکه طی سال 2010 در حدود 600 میلیون تن فولاد در چین تولید خواهد شد، اعمال مالیات بر آلاینده های کربنی، تولید کنندگان فولاد این کشور را با مشکلات بسیاری روبرو خواهد ساخت.

دولت مرکزی چین به جدیت به دنبال کاهش آلاینده های کربنی دراین کشور می باشد. نوامبر گذشته مقامات این کشور اعلام کرده بودند که طی 10 سال آینده  میزان دی اکسید کربن تولید شده در هر واحد تولیدی را 40 تا 45 درصد در مقایسه با سال 2005 پایین خواهند آورد. 

۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ ۰۹:۰۰
تعداد بازدید : ۸۰۳
کد خبر : ۵,۳۱۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید