به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار فولاد جهان متاثر از انفجار معدن ذغال سنگ در روسیه-23/ 02/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- به دنبال متوقف شدن تولید معدن ذغال سنگ راسپادسکایا به دلیل انفجارهای رخ داده در این معدن، احتمالا میزان صادرات فولاد این کشور کاهش خواهد یافت.

هنوز میزان تاثیر متوقف شدن تولید این معدن بر خریداران ذغال سنگ این معدن یعنی نووپولیسک، ام ام کا و اوراز مشخص نیست اما با توجه به کمبود موجودی ذغال سنگ در این کشور، احتمالا میزان صادرات فولاد این کشور در آینده محدود خواهد شد. تولید کنند گان فولاد این کشور اعلام کرده اند که در حال حاضر در تامین موجودی مورد نیاز خود مشکلی ندارند.

با توجه به اینکه تولید کنندگان فولاد در روسیه معمولا در ابتدا نیاز بازار داخلی به فولاد را تامین کرده و سپس به صادرات محصولات خود می پردازند، احتمال کمبود موجودی فولاد در داخل این کشور ضعیف است. از آنجایی که روسیه یکی از بزرگترین صادرکنندگان محصولات نیمه تمام فولادی در دنیا است، پیش بینی می شود که بازار این محصول در دنیا در آینده با کمبود موجودی روبرو شود.

به دنبال کاهش صادرات محصولات نیمه تمام فولادی روسیه، احتمال افزایش قیمت این محصولات در بازار قوت می گیرد.

معدن راسپادسکایا در حدود 5 میلیون و 500 هزار تن از ذغال سنگ تولیدی خود را در بازار داخلی به فروش رسانده و 2 میلیون و 200 هزار تن از تولید خود را طی سال گذشته صادر کرده است.

۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ ۰۹:۰۵
تعداد بازدید : ۷۳۹
کد خبر : ۵,۳۲۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید