به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نظارت بیشتر دولت روسیه بر بازار داخلی کک- 25/ 02/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- فاجعه رخ داده در یکی از معادن کک روسیه موجب شده تا دولت این کشور قیمت کک را در بازار تحت کنترل داشته باشد تا اجازه بالا رفتن قیمت داده نشود. اخیرا فولاد سازان روس در بازار نقدی خرید نمی کنند  و اغلب آن ها به قیمت قراردادهای فصل دوم یعنی حدود 130 دلار هر تن بدون کرایه حمل معامله می کنند.

دولت روسیه باید بازار کک را تحت کنترل داشته باشد و با تعیین قیمت به شرکت های معدنی اجازه ندهد از بسته شدن معدن فوق برای سوددهی بیشتر سوء استفاده کنند.

در هر حال قیمت بازار کک روسیه با توجه به قیمت های جهانی تعیین می گردد از این رو قیمت بازار های نقدی جهانی بر قیمت فصل سوم روسیه تاثیر گذار خواهد بود نه کاهش 6 تا 7 میلیون تن در سال تولید معدن فوق كه 10 درصد کل 60 میلیون تن تولید کک روسیه را در سال 2009 در بر می گرفت.

در سال 2009 این شرکت معدنی 25 درصد تولید خود را صادر نمود و قصد داشت امسال صادرات را به 35 درصد تولید افزایش دهد.

تحلیل گران معتقدند که احتمالا تولید کننده های دیگر صادرات خود را تا حدی که قراردادها اجازه دهند کاهش خواهند  داد. البته کاهش صادرات خیلی زیاد نخواهد بود چون احتمالا شرکت های معدنی تولید را به حداکثر می رسانند تا این کمبود در بازار داخلی جبران گردد. با این حساب تولید کک روسیه به ظرفیت حداکثری 70 میلیون تن خواهد رسید.

به نظر اکثر تحیل گران، روسیه بعد از وقوع این فاجعه باز هم در تامین کک مورد نیاز، خود کفا خواهد ماند گرچه شاید بر خی کارخانه ها موقتا به بازار واردات روی آورند.

۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ ۰۸:۵۶
تعداد بازدید : ۸۳۵
کد خبر : ۵,۳۴۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید