به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

2030 از خوش بینی تا واقعیت تکنولوژی

پایگاه خبری فولاد ایران - انقلاب فن آوری امروز به معنای امیدهای بسیار و در عین حال چالش های جدید است. با ورود به دهه 2020 به چالش های این فن آوری نزدیک تر می شویم. ما وارد دوره جدیدی می شویم که فن آوری های قدرتمند انقلاب صنعتی چهارم، مثل هوش مصنوعی با سرعت بسیار به دنیای اطراف ما تزریق می شود. از آنجا که سازمان ها و کشورها برای رشد و رقابت برای مهار این فن آوری های جدید تلاش می کنند، ما در یک نقطه حساس ایستاده ایم تا این فناوری ها را به گونه ای مسئولانه برای مردم و کره زمین به کار ببریم. 

به گزارش فولاد ایران، برای دستیابی به این هدف، اقدامات اساسی فوری ضروری است، از رقابت برای استقرار فن آوری های جدید در رشد کوتاه مدت و سود تجاری گرفته تا یک رویکرد بلند مدت و مسئولانه تر که به طور فعال از فن آوری برای مقابله با مهمترین مشکلات جامعه استفاده می کند. 

سرعت و مقیاس پیشرفت های تکنولوژیکی در سالهای اخیر بسیار زیاد بوده است. در دو سال گذشته: 90 درصد از داده های جهانی شکل گرفته اند. اکنون هوش مصنوعی می تواند بیش از 50 بیماری چشم را بهتر از پزشک تشخیص دهد. اولین هواپیمای کاملا برقی سفر خود را با موفقیت انجام داد و جی 5 دیگر یک پیش بینی بالقوه نیست بلکه یک واقعیت در بیش از 13 کشور جهان است. در عین حال، این فن آوری روی دیگر نیز داشته است. با به دنیا آمدن اولین نوزاد اصلاح شده ژنتیکی، خطرات مرتبط با فن آوری های انقلاب صنعتی چهارم تیتر مهم رسانه ها را تشکیل داده، حملات سایبری به شدت افزایش یافته و موجب زیان های چند میلیارد دلاری شده است. اتومبیل های خودران که به طور فزاینده ای در شهرها معرفی می شدند نیز از اولین تلفات این روند بوده اند.

از پنج سال پیش تا کنون 192 کشور عضو سازمان ملل متحد متعهد شدند که 17 هدف بلند پروازانه جهانی را تا سال 2030 پیگیری نمایند. از پایان دادن به فقر شدید و مبارزه با نابرابری گرفته تا رسیدگی به فوریت ها و امور ضروری از جمله تغییرات آب و هوایی و از بین رفتن طبیعت. با این وجود، تحقق بسیاری از این اهداف بسیار دور از انتظار و در برخی زمینه ها حتی وضعیت معکوس است. 

تجارت به طور معمول می تواند تأثیرات فاجعه آمیزی برای بشریت و محیط زیست داشته باشد و اهداف توسعه پایدار نمی توانند یک چهارچوب مشخص تر برای موارد مورد نیاز به فن آوری را ارائه دهند. اکنون وظیفه ما شرکت های فناوری بزرگ و کوچک، صنایع، سیاست گذاران، شهروندان و مصرف کنندگان است که تا قبل از اتمام زمان از این قدرت به خوبی استفاده نماییم.

برا ی رسیدن به این امر از یک سو به سرمایه گذاری های اصولی، زمان و تخصص و از سوی دیگر فعال کردن سیاست ها و مقررات دولتی نیاز است. قدر مسلم، سرعت سریع تغییر و نوآوری در تکنولوژی کند نمی شود و وظیفه ماست تا تلاش بیشتری در کاربرد فن آوری برای حمایت از پیشرفت و حفاظت از مردم و سیاره انجام دهیم. 

منبع: World Economic Forum
 

۲ بهمن ۱۳۹۸ ۱۱:۱۳
تعداد بازدید : ۶۶۱
کد خبر : ۵۳,۶۰۸

نظرات بینندگان

ابراهیم
Iran
0
0
0

خوب بود


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید