به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش صادرات میلگرد در سی آی اس- 26/ 02/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- به دنبال افت قیمت مقاطع در بازار، تولید کننده ها در منطقه سی آی اس عرضه خود را محدود کرده اند. پیش بینی می شود که عرضه کارخانه ها در این منطقه طی 10 تا 15 روز آینده پایین باشد.

قیمت پیشنهادی میلگرد درمنطقه دریای سیاه در حال حاضر 600 تا 620 دلار هر تن فوب دریای سیاه می باشد که در مقایسه با قیمت 700 دلار هر تن فوب دریای سیاه این محصول طی ماه گذشته کاهش یافته است. به رغم کاهش قیمت این محصول، تقاضای خرید با این قیمت پایین است. در این میان حجم معاملات در بازار مفتول کمی افزایش یافته است. قیمت مفتول مش سازی در این منطقه 590 تا 600 دلار هر تن فوب دریای سیاه و مفتول کششی 610 تا 620 دلار هر تن می باشد.

تولید کنندگان مقاطع در سی آی اس با پیش بینی افزایش قیمت ها در آینده، عرضه خود را پایین آورده اند این در حالی است که حجم معاملات این محصول در اروپا با وجود کاهش ارزش یورو، بالاست. قیمت پیشنهادی تولید کنندگان مقاطع در اروپا 20 تا 30 یورو هر تن کمتر از قیمت پیشنهادی کشورهای سی آی اس و ترکیه می باشد.

به دنبال این امر کارخانه های تولید مقاطع در سی آی اس تحت فشار قرار گرفته اند. اما تولید کنندگان مقاطع در این منطقه به جای پایین آوردن قیمت های پیشنهادی خود، به دنبال بازارهای جدیدی برای فروش محصولات خود هستند. با توجه به مازاد ظرفیت مقاطع در بازار، تولید کنندگان به جای در پیش گرفتن سیاست انتظار، باید قیمت پیشنهادی خود را کاهش دهند.

اگر چه در حال حاضر فصل ساخت و ساز می باشد اما میزان تقاضای مقاطع در بازار پایین است و موجودی مقاطع در بازار افزایش یافته است. با توجه به مازاد ظرفیت در بازار احتمال توقف تولید کارخانه ها وجود دارد.

۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ ۰۹:۰۲
تعداد بازدید : ۹۳۴
کد خبر : ۵,۳۶۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید