به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار سنگ آهن و دیدگاه چین

مرکز خدمات فولاد ایران- کارشناسان چینی بر این باورند که بعید است افزایش قیمت سنگ آهن تداوم داشته باشد. قیمت گذاری فصلی همچنان با واکنش شدید آن ها روبروست.

تحلیل گران معتقدند که منحنی رفتار قیمتی سنگ آهن اساسا طبق روند عرضه و تقاضا تغییر می کند. و از سال 2002 که توسعه بالای اقتصادی چین تقاضای فولاد آن کشور را بالا برد نیاز به سنگ آهن نیز رو ز به روز افزایش یافت.

برای کنترل قیمت سنگ آهن، چین باید نیاز به آن را کاهش دهد. به زودی نقطه اوج تولید فولاد چین فرا می رسد و چرا که دولت مرکزی در تلاش است از سه جنبه فعالیت های مالی دولت های محلی را بررسی نموده و تجهیزات تولیدی فرسوده را کنار گذارد و نظارت شدید بر بخش مسکن داشته باشد.

این سه عامل تقاضای کلی فولاد چین را پایین می آورد و در نتیجه قیمت محصولات فولادی نیز کاهش خواهد یافت. پیش بینی شده که امسال تولید فولاد خام چین 660 میلیون تن باشد و تا دو سال آینده به اوج 700 تا 800 میلیون تن خواهد رسید. وقتی تقاضای فولاد کاهش یافت دیگر بعید است قیمت سنگ آهن وارداتی در چین به طور مداوم بالا رود و در این راستا قیمت گذاری فصلی می تواند تا حدودی به نفع صنعت فولاد گردد.

چین بزرگترین وارد کننده سنگ آهن و در عین حال یکی از تولید کنندگان اصلی آن است که سال گذشته 30 درصد نیاز خود را در داخل تامین نمود. این کشور در آینده برای رفع مشکل تامین سنگ آهن گزینه های بیشتری پیش رو خواهد داشت.

۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ ۰۸:۳۰
تعداد بازدید : ۷۲۴
کد خبر : ۵,۳۷۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید