به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نظرسنجی پلاتس: کرونا فولادسازان چینی را مجبور کرد تولید را کاهش دهند

نظرسنجی پلاتس: کرونا فولادسازان چینی را مجبور کرد تولید را کاهش دهند

پایگاه خبری فولاد ایران - بیش از یک سوم فولادسازان چینی به فکر کاهش تولید هستند چرا که به دلیل شیوع کرونا موجودی انبارهایشان بالا رفته است و از طرفی با کمبود مواد اولیه و افت تقاضای بازارهای مصرف کننده نیز روبرو هستند.

بررسی اخیر موسسه پلاتس نشان می دهد 35 درصد حاضرین در نظرسنجی، تولید را تاکنون پایین آورده اند یا به دنبال کاهش آن هستند و 23 درصد نیز اظهار داشتند تاکنون خطوط تولیدشان در وضعیت نرمال کار کرده است. برخی از کارخانه های چینی به دنبال جلو انداختن زمان تعمیرات خطوط بودند که راهی برای کاهش تولید است ولی موفق نبوده اند چون با کمبود نیروی کار و تجهیزات مواجه شدند.

به گزارش فولاد ایران،  بیش از یک سوم حاضرین در این نظرسنجی با مشکل تامین مواد اولیه روبرو بودند و نیمی اظهار داشتد مشکلی در این زمینه نداشتند. شیوع کرونا اختلالاتی در بخش حمل  و نقل در چین ایجاد کرد و کارخانه هایی که مواد اولیه را با تریلی از بنادر به خطوطو تولید حمل می کردند بیشتر تحت تاثیر قرار گرفتند.

حدود 40 درصد نیز در این نظرسنجی معتقد بودند روند صعودی موجودی فولاد بزرگترین چالش صنعت فولاد چین است و 27 درصد نیز کمبود تقاضا را مشکل اصلی خواندند.

همچنین قابل ذکر است نیمی از حاضرین در این نظرسنجی معتقد  بودند قیمت سنگ آهن خلوص 62 در صد در سه ماهه نخست سال بین 80 تا 85 دلار هر تن سی اف آر خواهد ماند و 10 درصد معتقد بودند قیمت از 85 دلار بیشتر خواهد شد.

منبع: platts

ترجمه: م. تابان شمال

۱ اسفند ۱۳۹۸ ۰۹:۱۳
تعداد بازدید : ۸۸۰
کد خبر : ۵۳,۸۷۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید