به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازگشت آرام چینی ها به سر کار

 
پایگاه خبری فولاد ایران - در حالی که مقامات چینی سعی در کنترل ویروس جدید دارند در تلاشند تا تأثیر آن بر اقتصاد بخصوص در مشاغل مردم را به حداقل برسانند. شورای ایالتی چین در جلسه ای تصمیم گرفت که از مشارکت برخی مشاغل در برنامه های بیمه های اجتماعی تا ماه ژوئن خودداری کند تا "اشتغال پایدار" در اولویت باشد.

 

به گزارش فولاد ایران، این حرکت سیاسی همچنین با آغاز بازگشت تدریجی کشور به تولید، فناوری و سایر صنایع مهم آغاز می شود. ویروس کرونا که تاکنون موجب کشته شدن بیش از 2 هزار نفر شده، طی ژانویه پیش از تعطیلات سال نو چینی به سرعت در چین گسترش یافت و بیش از نیمی از کشور را مجبور به تعطیل شدن حداقل برای یک هفته بیشتر از زمان برنامه ریزی شده کرد. هنوز حدود یک سوم از هزار شرکت چینی بسته است و تقریبا یک سوم دیگر نیز از راه دور فعالیت می کنند. نیروهای کار در حال از دست دادن مشاغل خود هستند و قراردادهای شغلی در آستانه اتمام خود قرار دارند. این روند صرف نظر از اندازه صنعت یا شرکت همچنان ادامه دارد. 

 

طبق اعلام وزارت بازرگانی چین از سرگیری کار در استان های صادر کننده برتر به سرعت در حال افزایش است و 70 درصد مشاغل کلیدی در تجارت خارجی در استانهایی مانند ژجیانگ و شاندونگ نیز کار خود را از سر گرفته اند. این وزارتخانه اعلام کرد بخش مصرف در سه ماهه دوم رو به بهبودی می رود. این امر نشانگر مقیاس تأثیر ویروس بر اقتصاد است حتی اگر مهار آن تا ماه مارس ادامه داشته باشد.

 

منبع: CNBC
 

۴ اسفند ۱۳۹۸ ۱۲:۲۷
تعداد بازدید : ۶۱۴
کد خبر : ۵۳,۸۹۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید