به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

عوارض اقتصادی کرونا از گوشی های هوشمند و پنل های خورشیدی تا صنعت گردشگری

 
پایگاه خبری فولاد ایران - برای بسیاری از افراد خارج از چین، به ویژه تعداد قابل توجهی که دارای سهام اپل هستند، تاثیر ویروس کرونا بسیار جدی تر شده، بخصوص زمانیکه سازنده آیفون مجبور شد در اوایل این هفته در دستورالعمل درآمد خود تجدید نظر کند.

 

در حالی که توجه جهان بر روی عوارض انسانی این ویروس متمرکز شده است اما آمار اقتصادی شیوع این بیماری نیز حاکی از پیامدهای فاجعه بار بالقوه آن است.

 

به گزارش فولاد ایران، چین بخش قابل توجهی از تولید جهانی را در خود جای داده و "کارخانه جهان" لقب گرفته است. تنها حدود 5 میلیون شغل در چین به اپل متکی هستند و این شرکت فعالیت آهسته تر از حد انتظار در سایت های تولید آیفون مستقر در چین را دلیل هشدار  درآمدی خود می داند، ضمن اینکه کاهش چشمگیر تقاضا برای محصولات خود در بین مصرف کنندگان مرفه چینی به دلیل بسته شدن فروشگاه ها و کاهش ساعت کار نیز دلیل دیگر این امر است. تنها اپل نیست که از تنگنای ناگهانی بازار مصرف گسترده چین آسیب دیده است. از دامداران آمریکای جنوبی گرفته تا صادرکنندگان برنج ویتنامی و کشاورزان آمریکایی، طیف گسترده ای از دست اندرکاران اقتصادی جهان اثرات مرتبط با این جریان را حس می کنند. صنعت توریسم تایلند که سال گذشته چینی ها بیش از یک چهارم از توریست های آن را تشکیل داده بودند نیز از این بابت آسیب دیده است. در حالی که هنوز بحث در مورد اینکه آیا شیوع این ویروس به اوج خود رسیده است یا خیر، در جریان است، محدوده تلفات اقتصادی گسترده آن همچنان رو به گسترش است. 

 

منبع: World Economic Forum
 

۴ اسفند ۱۳۹۸ ۱۲:۲۷
تعداد بازدید : ۶۱۶
کد خبر : ۵۳,۸۹۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید