به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نادیده گرفتن خطرات آب و هوایی منجر به رکود جهانی می شود

پایگاه خبری فولاد ایران - تحقیقات جدید هشدار می دهد که تغییرات شدید آب و هوایی می تواند رکود اقتصادی بزرگی در سراسر جهان ایجاد کند، اما ما همچنان این خطرات را دست کم می گیریم.
پل گریفین، استاد حسابداری در دانشکده مدیریت دیوید و نویسنده کتاب "تغییرات شدید آب و هوایی در سرمایه گذاری های انرژی" گفت: "اگر بازار نتواند محاسبات درستی در مواجهه با تغییرات آب و هوایی صورت دهد، می توانیم شاهد رکود اقتصادی باشیم که تابحال ندیده ایم." وی در مقاله ای که در مجله انرژی طبیعی منتشر شده خاطرنشان کرد: بازارهای مالی نمی توانند ارتباط بین ریسک آب و هوایی و ارزیابی های بازاری شرکت ها برقرار نمایند. یکی از پیام های مهم این مقاله این است که "خطر فوق العاده بالایی" در بازار انرژی وجود دارد، دقیقا همان مسئله ای که رکود بزرگ سال 2008 را رقم زد.  
"در حال حاضر، شرکت های انرژی با بخش بزرگی از این ریسک مواجه هستند و بازار باید ارزیابی بهتری از این ریسک و ریسک تغییرات شدید آب و هوایی داشته باشد." به عنوان مثال دمای بسیار زیادی که طی تابستان گذشته در اروپا و ایالات متحده مشاهده شد نه تنها برای سلامتی انسان مضر است، بلکه با ایجاد مشکلاتی مانند آتش سوزی می تواند به شدت روی زنجیره های تأمین از جمله انرژی و تحویل آب برای رشد اقتصادی زیان آور باشد. بنابراین، بلایای طبیعی تهدیدی برای مشاغل محسوب می شود و در نهایت می تواند کل سیستم اقتصادی را مختل کند.
مشکل دیگر این است که برخی از تجهیزات کلیدی مانند پالایشگاه های نفتی که در  خلیج فارس هستند می توانند در معرض طوفان یا سیل قرار بگیرند، در حالی که شرکت های انرژی مستقر در مناطق خشک هم در معرض آتش سوزی هستند. 
وی می نویسد: "در حالی که الگوهای خطرات آب و هوایی ممکن است به برخی از شرکتها و سازمانها کمک کند تا شرایط آتی مرتبط با تغییرات آب و هوایی را بهتر درک کنند، اما هنوز خطر تغییرات شدید آب و هوایی در مرکز اصلی توجه قرار دارد. 
مطالعه دیگری که در اوایل این ماه توسط صندوق جهانی حیات وحش (WWF) منتشر شد، هشدار داد که رشد اقتصادی جهانی تحت تأثیر از بین رفتن طبیعت قرار خواهد گرفت. نویسندگان به این نتیجه رسیدند که ادامه روند مشاغل معمول جهان در راستای از بین بردن اکوسیستم منجر به افت 0.67 درصدی تولید ناخالص داخلی جهانی در سال 2050 خواهد شد و حدود 10 تریلیون دلار برای دنیا هزینه ایجاد خواهد کرد. براساس این گزارش، ایالات متحده که از زمان تصدی دونالد ترامپ بارها و بارها از پرداختن به مسائل آب و هوایی خودداری کرده، سالانه 83 میلیارد دلار از دست می دهد و بیشترین ضرر تولید ناخالص داخلی سالانه را به طور مطلق متحمل می شود.

منبع: راشاتودی

۵ اسفند ۱۳۹۸ ۱۳:۱۳
تعداد بازدید : ۵۷۹
کد خبر : ۵۳,۹۰۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید