به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تجار فولاد در بازار در انتظار مشخص شدن روند آینده قیمت ها– 28/ 02/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- در پی توقف روند صعودی قیمت قراضه و سنگ آهن در بازار نقدی، بسیاری از تولید کنندگان و خریداران فولاد سیاست انتظار را در پیش گرفته اند. اگر چه قیمت برخی از محصولات در بازار کمی پایین آمده اما احتمال افت شدید قیمت ها در بازار ضعیف است.

حجم معاملات مقاطع در خاور دور طی هفته گذشته پایین بود چرا که وارد کنندگان این محصول در انتظار مشخص شدن روند آینده قیمت قراضه در بازار بودند. حجم واردات ورق گرم نیز در این منطقه به دلیل مشخص نبودن میزان تقاضای مصرف کننده های نهایی کاهش یافته بود. بحران مالی اروپا و کاهش موجودی فولاد در بازار به جای بالا بردن قیمت ها، منجر به افت قیمت محصولات در بازار شده است.

افت قیمت قراضه در اروپا نیز باعث شده است تا روند رو به رشد قیمت مقاطع در این قاره متوقف شود. در حالی که قیمت مقاطع و میلگرد درشمال اروپا ثابت است، قیمت میلگرد در جنوب این قاره کاهش یافته است. این در حالی است که تولید کنندگان ورق نیز دراروپا با پیش بینی افت بیشتر ارزش یورو و افزایش قیمت مواد اولیه قیمت محصولات خود را بالا برده اند.

در حال حاضر قیمت نقدی سنگ آهن خلوص 62 درصد در مقایسه با قیمت 180 دلار هر تن سی اف آر چین کاهش یافته است. اما پیش بینی می شود که قیمت معاملات آتی این محصول در بازار بورس سنگاپور برای معاملات فصل سوم رشدی 30 تا 40 دلاری را در هر تن در مقایسه با معاملات فعلی تجربه کند.

۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ ۰۹:۲۳
تعداد بازدید : ۷۵۱
کد خبر : ۵,۳۹۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید