به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ادغام بی اچ پی و ریو تحت تاثیر مالیات بر درآمد– 28/ 02/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- خبر ها حاکی از آن است که اگر تا پایان سال توافقی حاصل نشود، ریو و بی اچ پی طرح ادغام استخراج های غرب استرالیا را مجددا بررسی خواهند کرد. تکمیل این طرح با پیشنهاد اعمال مالیات بر درآمد معدن ها مختل شده است. به نظر مقامات بی اچ پی برای این ادغام آ نها باید موانع زیادی را پشت سر بگذارند و مالیات فوق ابهامات را بالا می برد.

ظاهرا مقامات ریو و بی اچ پی اخیرا تصمیم گرفته اند تا 31 دسامبر تصمیم نهایی برای این ادغام گرفته شود. بی اچ پی قصد دارد با این لایحه مالیات بر درآمد دولت شدیدا مقابله کند و اگر این قانون تصویب شود در کشور های دیگری مثل برزیل یا پرو سرمایه گذاری خواهد نمود. از نظر منابع مس، سنگ آهن، نیکل یا دیگر عناصر معدنی هیچ کمبود جغرافیایی نیست و همه جا می توان سرمایه گذاری نمود.

مالیات 40 درصدی فوق صنعت معدن استرالیا را خشمگین ساخته و صحبت از تجدید نظر در برخی پروژه های معدنی در استرالیا را به میان آورده است.

اوایل هفته گذشته مقامات بی اچ پی اظهار داشتند که دو شرکت معدنی برای این ادغام تصمیم جدی دارند و اعمال این مالیات در کار آن ها وقفه ایجاد نمی کند.

این طرح دو شرکت معدنی فوق، مشتریان اصلی آن ها را نگران نموده و بخصوص چین مخالفت شدید با این ادغام دارد. مقامات قانونی استرالیا و اتحادیه اروپا نیز در حال بررسی عواقب این ادغام بر بازار سنگ آهن می باشند.

۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ ۰۹:۲۵
تعداد بازدید : ۷۶۳
کد خبر : ۵,۳۹۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید