به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پوتین می گوید روسیه باید برای هر سناریویی آماده باشد زیرا بازار نفت با افت شدید روبرو می شود

پایگاه خبری فولاد ایران - ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت پس از سقوط چشمگیر قیمت نفت به پایین ترین نقطه در بیش از یک سال، قیمت های فعلی برای اقتصاد روسیه قابل قبول است.


به گزارش فولاد ایران، رهبر روسیه در دیدار با مقامات دارایی و انرژی و همچنین روسای بزرگان نفت و گاز روسیه گفت: "امروز دشوار است پیش بینی کنیم که این روند طولانی مدت افت قیمت نفت چقدر طول خواهد کشید، اما به هر حال، ما باید برای سناریوهای مختلف آماده شویم." پوتین گفت که گرچه هفته گذشته بدترین بحران برای بازارهای جهانی از زمان بحران مالی 2008 بود اما روسیه حتی اگر اوضاع رو به وخامت برود، ذخایر کافی دارد. دارایی های طلا و ارز خارجی این کشور در حال حاضر 563 میلیارد دلار است، از جمله 124 میلیارد دلار که توسط صندوق ثروت مستقل روسیه نگهداری می شود.


به دنبال هراس از اینکه ویروس جدید کرونا می تواند بیشتر بر تقاضای انرژی تأثیر بگذارد و منجر به کندی اقتصادی جهانی شود، نفت برنت و وست تگزاس بیشترین درصد کاهش هفتگی خود را در سالهای اخیر متحمل شدند. برنت برای اولین بار از ژوئیه 2017 زیر 50 دلار در هر بشکه سقوط کرد و قیمت نفت وست تگزاس نیز  به 44.95 دلار در هر بشکه رسید که کمترین میزان آنها از ژانویه 2019 است.


در اوایل هفته جاری، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه که در جلسه یکشنبه با پوتین نیز حضور داشت گفت که اقتصاد روسیه حتی اگر قیمت نفت تا 40 درصد کاهش یابد نیز ایمن خواهد بود.


وی گفت: "حتی با قیمت نفت حدود 30 دلار در هر بشکه نیز هزینه های خود را برای چهار سال بدون مشکل تأمین خواهیم کرد."


با این حال، این وضعیت نباید خیلی طولانی بماند زیرا هزینه های تولید در بسیاری از میادین نفتی از جمله شیل بیشتر است. وی افزود که قیمت پایه 42 دلار در هر بشکه برای مسکو بهتر خواهد بود زیرا این امر به دولت اجازه می دهد بودجه را متعادل کند.


منبع: راشاتودی


۱۳ اسفند ۱۳۹۸ ۰۹:۲۲
تعداد بازدید : ۹۸۶
کد خبر : ۵۳,۹۷۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید