به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تداوم فشار نقدینگی در بازار فولاد چین

تداوم فشار نقدینگی در بازار فولاد چین

پایگاه خبری فولاد ایران - کمبود نقدینگی بر وضعیت فولادسازان چینی فشار بیشتر وارد کرده و آن ها را وا داشته بیشتر به فکر کاهش تولید و پایین آوردن قیمت ها باشند. افزایش موجودی محصولات فولادی و فروش کم کارخانه ها و تجار را تحت فشار نقدینگی قرار داده که به کاهش تولید و افت قیمت بیشتر منتهی خواهد شد.

به گزارش فولاد ایران،  هر چه این بالا ماندن موجودی ها ادامه داشته باشد کارخانه ها و تجار باید بهره بیشتری بابت اعتباراتی که دریافت کرده اند بپردازند. برنامه های اعلامی کارخانه ها برای کاهش تولید تاکتون به 2.6 میلیون تن کمبود چدن در ماه مارس خواهد انجامید. این روند کاهش تولید در ماه مارس بدتر هم می شود. تقاضای ناچیز مصرف کننده های نهایی موجودی بازار فولاد چین را بالاتر برده فشار زیادی بر جریان نقدینگی وارد ساخته است. کارخانه ای که با انباشتگی 140 هزار تن محصولات فولادی خود به ارزش 71.5 میلیون دلار روبرو شده اخیر خطوط تولید را به حالت تعلیق درآورده است. از طرفی با هزینه های دستمزد، هزینه برق، کرایه حمل و سایر هزینه های ثابت روبروست. تا هفته پایانی فوریه ظاهرا تنها 10 درصد پروژه های ساختمانی منطقه که مشتری این کارخانه بوده اند فعالیت خود را از سر گرفته بودند. نگرانی از ویروس کرونا همه را محتاط کرده و پروژه های ساختمانی نیز با کمبود نیروی کار و تجهیزات بهداشتی لازم روبرو هستند از این رو روند باز گشت به کار به شدت کند است.

برخی انتظار دارند کارخانه های بیشتری ماه مارس وارد تعمیرات شوند تا تولید را به این بهانه کمتر کرده باشند. میزان موجودی محصولات فولادی کارخانه ها که توسط انجمن آهن و فولاد این کشور بررسی شده تا 20 فوریه 21.34 میلیون تن بوده که 45 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت. انتظار می رود ماه مارس این روند صعودی موجودی بیشتر شود البته اگر کاهش تولید چشمگیری توسط کارخانه ها صورت نگیرد. در هر حال فعالان بازار هنوز متقاعد نشده اند که کارخانه ها تولید را به میزان چشمگیری پایین می آورند به خصوص کارخانه هایی که کارآمدترند و کانال های فروش ثابتی دارند.

منبع: Platts

ترجمه: م. تابان شمال

۱۳ اسفند ۱۳۹۸ ۱۴:۳۲
تعداد بازدید : ۸۴۸
کد خبر : ۵۳,۹۸۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید