به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تحلیل: کرونا چه بر سر اقتصاد روسیه می آورد؟

تحلیل: کرونا چه بر سر  اقتصاد روسیه می آورد؟

پایگاه خبری فولاد ایران - کارشناسان بر این باورند که تولید کنندگان انواع کومودیتی ها در روسیه از جمله تولید کنندگان فلزات کمترین تاثیر را از اختلالات ناشی از ویروس کرونا که بیشتر از 6 ماه طول نخواهد کشید خواهند دید. در هر حال برخی تغییرات اجباری توسط مصرف کننده ها و تغییر در برنامه هزینه های دولت می تواند به ضرر تولید کننده ها باشد.

به گزارش فولاد ایران،  تحلیل گران روس بر این باورند شیوع جهانی ویروس کرونا حداقل  3 تا 4 ماه دیگر ادامه خواهدداشت ولی اگر محدودیت ها در داد و ستد ها تداوم یابد یا شدید تر شود می تواند منجر به کاهش تقاضای کومودیتی های صادراتی اصلی روسیه گردد. کاهش قیمت و مشکلات در تحویل کالا از این دست مشکلاتتند.

مدت زمان این بحران فاکتور اصلی برای پیش بینی عواقب آن است. اگر اوج شیوع کرونا یک تا دو ماه دیگر ادامه داشته باشد سرعت رشد اقتصادی روسیه آرام تر می شود ولی شدت نخواهد داشت. اگر بیشتر از 6 ماه طول نکشد ( این هفته وارد ماه سوم از زمان شیوع آن در ووهان چین شدیم) نرخ تولید ناخالص داخلی روسیه امسال یک درصد از رشد خود را از دست می دهد 1 تا 1.4 درصد خواهد بود.

افزایش عدم توازن در بازار فولاد چین می تواند منجر به افزایش ریسک کاهش قمیت برای فولاد روسیه و همچنین بازارهای جهانی باشد و اگر شیوع کرونا اثر شدیدتری بر روسیه بگذارد  تقاضای فولاد روسیه به دو صورت تحت تاثیر قرار می گیرد. مصرف کننده ها اقدامات محافظه کارانه خواهند داشت و از بازار عقب نشینی می کنند و برنامه اقتصادی دولت تغییرات احتمالی خواهد داشت که بر روند رشد اقتصادی روسیه اثر شدید می گذارد. طبیعی است با کاهش تقاضا برای بخش های وابسته به فلزات همچون مسکن، خودروسازی و لوازم خانگی سیاست دولت از سیاست توسعه به سیاست مدیریت بحران تغییر می کند.

به عنوان نمونه معاملات بزرگ و سرمایه گذاری های زیادی در بخش های زیربنایی به تعویق می افتند و ممکن است اقتصاد روسیه فاکتور اصلی محرک رشد اقتصادی خود را از دست بدهد.

همچنین برخی بخش های مصرف کننده فولاد از جمله خودروسازان و بخش صنایع دفاعی روسیه که به واردات وابسته اند ممکن است به دلیل شیوع کرونا تحت تاثیر قرار بگیرند  چون با اختلال در تامین کالاهای وارداتی مورد نیاز روبرو خواهند شد.

از نظر این تحلیل گران اگر وضعیت اقتصادی دنیا وخیم تر شود ممکن است فدرال رزرو  امریکا بار دیگر نرخ بهره را کاهش دهد که میتواند محرکی برای رشد بازار جهانی طلا باشد. حتی در بدترین وضعیت اقتصادی دنیا باز هم بازار طلا در میان مدت بیشترین سود را خواهد برد.

منبع: platts

ترجمه: م. تابان شمال

۱۵ اسفند ۱۳۹۸ ۱۱:۵۳
تعداد بازدید : ۹۲۸
کد خبر : ۵۳,۹۹۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید