به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش واردات ورق گرم در خاوردور – 29/02/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- در پی رکود بازارورق گرم در خاوردور، واردات این محصول نیز در این منطقه کاهش یافته است. به رغم افزایش عرضه ورق گرم در چین، خریداران در این منطقه به دلیل کاهش تقاضای این محصول در این کشور و بحران اقتصادی اخیر در اروپا سیاست انتظار را در پیش گرفته اند.

قیمت پیشنهادی ورق گرم ضخامت 3 میلیمتر چین 670 تا 680 دلار هر تن سی اف آر خاور دور می باشد. گزارش ها نشان می دهد که کارخانه ها در این کشور طی یک یا دو هفته گذشته خواستار صادرات این محصول در قیمت 680 دلار هر تن فوب بودند. قیمت پیشنهادی ورق گرم ضخامت 2 میلیمتر در خاور دور و چین 730 تا 750 دلار هر تن سی اف آر است.

حجم معاملات ورق در خاور دور کاهش یافته است و پیش بینی می شود که تا مشخص شدن قیمت قراردادهای فصل سوم سنگ آهن حجم معاملات همچنان پایین باشد. از آنجائی که کارخانه های بزرگ در این منطقه فروش ورق ماه های ژوئن و جولای خود را به اتمام رسانده اند، عجله ای در فروش محصولات خود ندارند و هنوز قیمت ورق خود را کاهش نداده اند. در حال حاضر فقط کارخانه های کوچک قیمت ورق گرم خود را پایین آورده اند.

گزارش ها نشان می دهد که عرضه ورق گرم کارخانه های بزرگ در این منطقه کاهش یافته است و آخرین معاملات این محصول در قیمت 780 دلار هر تن سی اف آر انجام شده است. یکی از کارخانه های طراز اول چین نیز طی یک یا دو هفته گذشته ورق گرم ضخامت 2 میلیمتر را در قیمت 750 دلار هر تن سی اف آر کره معامله کرده است.

برخی از دست اندرکاران، فروش ورق ارزان قیمت خریداری شده در اوایل سال جاری را دلیل افت قیمت این محصول می دانند. با توجه به رشد قیمت مواد اولیه، مادامی که موجودی ورق ارزان قیمت تجار به پایان برسد، احتمال افزایش مجدد قیمت ورق در بازار طی اواخر ماه مه و اوایل ماه ژوئن در بازار وجود دارد.

۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ ۰۹:۰۴
تعداد بازدید : ۹۰۴
کد خبر : ۵,۴۰۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید