به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار آرام صادرات میلگرد در ترکیه – 29/02/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- در پی کاهش تقاضای میلگرد در خاور میانه، بازار صادرات میلگرد ترکیه طی هفته جاری آرام بود. به دنبال این امر قیمت پیشنهادی صادرات این محصول در این کشور کاهش یافت و به 600 دلار هر تن فوب رسید. گزارش ها نشان می دهد که معامله ای نیز در قیمت 610 دلار هر تن سی اف آر دوبی که معادل 590 دلار هر تن فوب می باشد، انجام شده است. احتمال افزایش قیمت میلگرد صادراتی ترکیه در آینده نزدیک ضعیف است.

قیمت مواد اولیه در خاوردور بر قیمت میلگرد در ترکیه تاثیر گذاشته است. تولید کنندگان میلگرد در ترکیه طی چند هفته گذشته پیش بینی می کردند که با افزایش تقاضای مواد اولیه در خاور دور، قیمت میلگرد در این کشور افزایش یابد. اما میزان تقاضای مواد اولیه در خاوردور بخصوص تقاضای قراضه دراین منطقه، پایین بود. به دنبال این امر قیمت پیشنهادی میلگرد صادراتی در ترکیه کاهش یافت. پایین بودن تقاضا نیز در این کشور مزید بر علت شده است تا قیمت میلگرد در ترکیه کاهش یابد.

در پی کاهش قیمت میلگرد در ترکیه نگرانی هایی در جهت تکرار شدن وقایع سال 2008 در این کشور زمانیکه قیمت ها در دنیا کاهش یافت، به وجود آمده است. برخی پیش بینی می کنند که به دنبال افت قیمت میلگرد ترکیه، احتمال کاهش تقاضای این محصول در این کشور وجود دارد. این در حالی است که تولید کنندگان میلگرد در ترکیه بر این باورند که قیمت پیشنهادی میلگرد در این کشور به زودی افزایش خواهد یافت و سپس حجم معاملات این محصول نیز بیشتر خواهد شد.

قیمت پیشنهادی مقاطع ساختمانی نیز در این کشور 20 تا 30 دلار هر تن در مقایسه با اوایل ماه جاری کاهش یافته و به 650 تا 660 دلار هر تن فوب رسیده است. این در حالی است که قیمت مورد نظر خریداران در این کشور 630 تا 640 دلار هر تن فوب می باشد.

گزارش ها نشان می دهد که قیمت پیشنهادی بیلت صادراتی سی آی اس به ترکیه 530 دلار هر تن سی اف آر و قیمت این محصول در بازار داخلی این کشور 550 دلار هر تن می باشد. با توجه به قیمت تمام شده میلگرد و مقاطع ساختمانی در ترکیه، خرید بیلت با این قیمت برای کارخانه ها در این کشور مقرون به صرفه نیست به همین دلیل خریداران بیلت در این کشور سیاست انتظار را در پیش گرفته اند. کارخانه ها در ترکیه خواستار خرید بیلت به قیمت 500 تا 510 دلار هر تن سی اف آر ترکیه هستند.

۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ ۰۹:۰۵
تعداد بازدید : ۸۴۲
کد خبر : ۵,۴۱۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید