به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نگرانی از اختلال در عرضه سنگ آهن قیمت را بالا برد

نگرانی از اختلال در عرضه سنگ آهن قیمت را بالا برد

پایگاه خبری فولاد ایران - نگرانی های مربوط به عرضه قیمت سنگ آهن را در بازار واردات چین بالا برده آخرین قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد 84.3 دلار هر تن خشک سی اف آر ثبت شد که 4.1 دلار رشد روزانه را تجربه نمود. قرارداد سواپ آوریل نیز 4.3 دلار رشد داشته 82.45 دلار هر تن خشک سی اف آر شد. فعالان بازار از افزایش نگرانی ها نسبت به اختلال در زنجیره عرضه سنگ آهن به دلیل روند صعودی شیوع کرونا در سطح دنیا خبر داده اند.

به گزارش فولاد ایران، در افریقای جنوبی قرنطینه سراسری سه هفته ای که از این پنجشنبه آغاز می شود فعالیت معادن را مختل خواهد کرد. در کانادا نیز معادن از دستورات مقامات برای به حداقل رساندن تولید با توجه به شیوع کرونا خبر دادند. گرچه برخی منابع معتقدند اثرات این اختلالات از توقف پایانه حمل بار شرکت واله شدید تر خواهد بود ولی بررسی تاثیر واقعی زمان بر است. از طرفی پیش از این هم عرضه برزیل محدود بود و انتظار می رود این محدودیت عرضه برزیل تداوم داشته باشد.

گرچه دربازارهای جهانی باید منتظر تعطیلی خطوط تولید فولاد بیشتری باشیم ولی تقاضای سنگ آهن در چین در حال حاضر در ثبات است. کارخانه ها در چین موجودی سنگ آهن مشابه مدت مشابه سال قبل دارند و موجودی بنادر نیز خیلی صعودی نیست. در این صورت اگر خبر از تعطیلی های بیشتر فعالیت معادن و بنادر حمل سنگ آهن در سطح جهان شنیده شود نگرانی از محدودیت عرضه بیشتر خواهد شد.

منبع: platts

ترجمه: م. تابان شمال

۶ فروردین ۱۳۹۹ ۱۳:۰۷
تعداد بازدید : ۵۸۱
کد خبر : ۵۴,۱۳۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید