به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پیش بینی بهبود تقاضا و افزایش قیمت فولاد در چین- 30/ 02/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- اگرچه همیشه ماه مه برای بازار فولاد چین خوش یمن بوده این بار قیمت های داخلی از اوایل ماه افت چشمگیری داشته است. از آنجایی جو نگرانی در حال غلبه بر بازار این کشور است موسسات دولتی از جمله اتحادیه آهن و فولاد اعلام کرده اند که تقاضای فولاد چین همچنان بالا خواهد بود و به زودی قیمت ها روند صعودی را از سر می گیرند.

سیاست های جدید دولت در بخش مسکن دلیل اصلی افت قیمت ها بوده  و همچنین مازاد ظرفیت تولید و موجودی بالا در انبار ها نیز عوامل دیگر این روند می باشند. بسیاری بر این باورند که قیمت محصولات فولادی اصلی از جمله ورق گرم و تخت در ماه های آتی افزایش می یابد چرا که بخش تولید در صنایع چین بهبود می یابد.

در این بین اتحادیه آهن و فولاد اظهار داشته که تقاضای فولاد در فصل دوم بالاتر می رود و نباید به هیچ وجه نگران نوسان قیمت های اخیر که حاصل از تنظیم سیاست گذاری های دولت در بخش اقتصادی و مالی است باشیم. ظاهرا موجودی ورق گرم، سرد و ورق تخت در 26 شهر اصلی چین اواخر آوریل 15 میلیون و 430 هزار تن ثبت شده که 8/10 درصد نسبت به ماه مارس کاهش یافته و در واقع نشانگر افزایش تقاضای واقعی است.

گرچه افزایش قیمت مواد اولیه سوددهی فولاد سازان را کاهش می دهد ولی در عین حال از قیمت محصولات فولادی نیز حمایت می کند. برخی از تجار چینی نسبت به نیمه دوم سال 2010 خوش بین هستند.

۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ ۰۸:۲۵
تعداد بازدید : ۷۲۶
کد خبر : ۵,۴۲۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید