به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

توافق نامه تجارت آزاد و نگرانی صنعت فولاد خاور دور - 30/ 02/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- لازم است تا فولاد سازان کشور های آسه آن از جمله اندونزی، مالزی، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام  با توجه به تغییرات اساسی در میزان عرضه و تقاضا در سطح جهان، موقعیت و مسیر توسعه خود را باز نگری کنند. اقدامات آسه آن برای ورود به مذاکرات توافق نامه تجارت آزاد حال چه بین دو کشور چه چند جانبه، فرصت های زیادی در بازار ها و امکان سرمایه گذاری های زیادی را برای طرفین فراهم ساخته است.

 توافق نامه تجارت آزاد، بازار این کشور ها را گسترده ساخته و برای فولاد سازان این کشور ها که از نظر سطح تکنولوژی و وسعت تقریبا یکسان هستند مفید بوده است. ولی نظر ها در مورد توافق نامه تجارت آزاد چین با این کشور ها که ژانویه 2010 به ثبت رسید متفاوت است.

در حالی که مصرف کنندگان فولاد منطقه از این اقدام استقبال نمودند فولاد سازان اظهار داشته اند که قبل از باز کردن بازارهایشان نیاز دارند تا صنعت فولاد منطقه توسعه بیشتری داشته باشد.

در هر حال با حذف مرزهای  تجاری، مشکل مازاد موجودی فولاد کیفیت پایین افزایش یافته است. ظاهرا کشور های آسه آن استاندارهایی قرار داده اند که محصولات فولادی چه داخلی و چه وارداتی باید از این استانداردها تبعیت کنند و آن را دارا باشند.

بازار آسه آن نیازمند سالانه بیش از 40 میلیون تن فولاد است البته در بازاری ایده آل و رو به رشد.

صنعت فولاد این منطقه به شدت به واردات مواد اولیه از جمله قراضه وابسته است. اگر فولاد سازان ظرفیت تولید را به 1 تا 2 میلیون تن در سال افزایش دهند شاید توانایی تامین مواد اولیه مورد نیاز را در قیمت های مناسبی نداشته باشند. چرا که قدرت رقابتی کارخانه های بزرگتر با ظرفیت تولید 5 تا 10 میلیون تن در سال بیشتر است.

۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ ۰۸:۲۵
تعداد بازدید : ۷۳۴
کد خبر : ۵,۴۲۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید