به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تاثیر بازار مسکن چین بر شرکت های معدنی جهان- 30/ 02/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- تحلیل گران بر این باورند که شرکت های معدنی جهان به زودی متوجه خواهند شد که بازار مسکن چین خلاف انتظار، عامل مهم و تاثیر گذاری بر سوددهی کوتاه مدت آن ها می باشد. علت این تاثیر گذاری مدل جدید قیمت گذاری سنگ آهن می باشد. 

بسیاری بر این باورند که سیستم جدید قیمت گذاری فصلی سنگ آهن در کوتاه مدت به نفع شرکت های معدنی است البته مادامی که قیمت آن همچنان بالا برود. مشکل بی اچ پی، ریو تینتو و دیگر شرکت های معدنی این است که سیستم جدید در صورت کاهش قیمت سنگ آهن تاثیر معکوسی بر درآمد آن ها خواهد گذاشت و در کل آن ها را نسبت به تشنج های  شدیدی که به عنوان نمونه در حال حاضر در بازار مسکن چین حاکم است آسیب پذیر می سازد.

یک کارشناس در هنگ کنگ  معتقد است که وضعیت آینده موجودی فلزات پایه چندان مساعد نیست چرا که قیمت آنها تصویر واقع گرایانه ای از افت بازارمسکن در آینده را نشان نمی دهند. بسیاری از تحلیل گران در ماه آوریل پیش بینی کرده بودند که بخش مسکن چین به زودی با فاجعه ای مواجه خواهد شد چراکه تلاش دولت این کشور برای آرام کردن این بخش با افت شدید تقاضا و افزایش عرضه مواجه خواهد شد.

افزایش اختلاف میان قیمت ملک و شاخص سهام سازندگان مسکن که از اکتبر در دو سوی مخالف حرکت نموده، حکایت از رکود دارد.در هر حال بازار ها نسبت به مسئله بخش مسکن چین بی اعتنا بوده اند و سرمایه گذاران آن را جزیی از  برنامه کاهش سرعت رشد اقتصادی این کشور خوانده اند.

 

۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ ۰۸:۲۸
تعداد بازدید : ۸۳۲
کد خبر : ۵,۴۳۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید