به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش قیمت سنگ آهن صادراتی هند- 30/ 02/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران-  به دنبال کاهش تقاضای سنگ آهن وارداتی از هند در چین، قیمت سنگ آهن صادراتی هند به این کشور طی هفته گذشته کاهش یافت و حجم معاملات این محصول نیز بسیار پایین بود.

گزارش ها نشان می دهد که روز دوازدهم ماه مه یک محموله 50 هزار تنی سنگ آهن خلوص 5/63 درصد هند در قیمت 178 دلار هر تن سی اف آر چین برای حمل از سواحل شرقی این کشور معامله شده است. یک محموله 5 هزار تنی سنگ آهن خلوص 58 درصد نیز در هند در قیمت 137 دلار و 50 سنت معامله شده است. البته حجم معاملات سنگ آهن خلوص کمتر از 60 درصد در چین بسیار پایین است.

روز چهاردهم این ماه نیز یک محموله دیگر سنگ آهن خلوص 5/63 درصد در قیمت 171 دلار هر تن سی اف آر معامله شد. به طور متوسط، قیمت پیشنهادی سنگ آهن خلوص 63 تا  5/63 درصد صادراتی هند 165 تا 170 دلار هر تن سی اف آر است اما میزان تقاضای این محصول با این قیمت پایین است. کاهش تقاضای سنگ آهن در چین بر افت قیمت این محصول درهند فشار می آورد و این امر منجر به کاهش روزانه یک تا دو دلار هر تن قیمت سنگ آهن در هند شده است.

کرایه حمل کشتی ها نیز در هند طی هفته گذشته کاهش یافت. در حال حاضر کرایه حمل از سواحل غربی هند 22 دلار هر تن و از سواحل شرقی این کشور 25 دلار هر تن می باشد. کرایه حمل کشتی ها از بنادر شرقی هند مانند بندر هالدیا و پارادیپ، به دلیل مدت زمان طولانی انتظار کشتی ها در این بنادر که در حدود 15 تا 20 روز می باشد، در مقایسه با سواحل غربی این کشور بیشتر می باشد.

۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ ۰۸:۲۹
تعداد بازدید : ۹۸۲
کد خبر : ۵,۴۳۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید