به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بهبودی V شکل چین، جدا از الگوی متداول

پایگاه خبری فولاد ایران - ریچارد مارتین، کارشناس اقتصادی آسیا اظهار می کند چین پس از رکود اقتصادی در نتیجه جلوگیری از گسترش کروناویروس، شاهد بازگشت شدید بهبود است، اما این بهبود سریع جدای از شیوه معمول بازگشت روند اقتصادی در سایر اقتصادهای بزرگ سراسر جهان است. این یک بهبود V شکل است که در فهرست شاخص خرید مشاهده می شود، افت شدید در ماه فوریه و بازگشت در ماه مارس و ماندگاری قوی در ماه آوریل، بعد کمی بالاتر از 50 در ماه می.


به گزارش فولاد ایران، اظهارات مارتین پس از داده های اخیر مبنی بر گسترش تولید در ماه می بیان شد.


طبق گزارش دفتر ملی آمار چین، طی آخر هفته شاخص خرید بخش تولید این کشور برای ماه می روی 50.6 رقم خورد. همچنین اخبار نشان می دهد فعالیت تولیدی در چین به طرز عجیبی در ماه می گسترش پیدا کرده است.


در میان بازارهای دیگر آسیا، ویتنام و تایوان نیز می توانند بهبود اقتصادی مشابه را تجربه کنند، اما مارتین اظهار کرد که در جاهای دیگر بازار افت کرده و دو تا سه ماه در این حالت می ماند. وی گفت این سناریویی خواهد بود که در اروپا و ایالات متحده خواهیم دید، هرچند مردم هنوز به آن عادت نکرده اند. آنها فکر می کنند از بین رفتن Covid-19 پایان بازی است، اما اینطور نیست.

عملکرد بازار از وضعیت ناامیدانه اقتصادی در هفته های اخیر فاصله گرفته است. در ایالات متحده، سه شاخص اصلی داو جونز، اس اند پی 500 و نزدک در ماه می افزایش چشمگیری داشتند. آسیا و اروپا نیز شاهد رشد 8 و 3 درصدی بازارهای خود بودند. با این وجود، مارتین هشدار داد: "این دلایل برای بهبود قوی کافی نیست"، او می گوید "ما خسارت های زیادی را متحمل شده ایم و تنها با نگاهی به نرخ دو رقمی بیکاری می توانیم عمق فاجعه را در ایالات متحده، اروپا و کشورهای پیشرفته مانند استرالیا درک کنیم. " وی گفت در حال حاضر جهان در حال گذر به سمت "حالت عادی جدید" است.


"ما شهرها، ایالت ها و استان ها را مشاهده خواهیم کرد که به دلیل نگرانی از موج دوم عفونت ویروس، قرنطینه را اجرا و منقضی می کنند. ما همچنین شاهد تورم، عدم تقاضای کافی برای کالاها و تجدید ساختار گسترده در برخی از صنایع پایه خواهیم بود. "

وی با استناد به بحث و گفتگوهای خود با شرکت های بزرگ چندملیتی گفت که به نظر این شرکت ها سه ماهه سوم دوره " شروع کار منطقی و تعدیل نیروی کار" خواهد بود.
مارتین گفت: " موج اول Covid-19 از بین می رود، اما دو یا سه موج اقتصادی پیش رو داریم: بیکاری، ورشکستگی و بدهی های معوق که تا پایان سال شکل می گیرند."

منبع: CNBC

۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۰۳
تعداد بازدید : ۸۷۴
کد خبر : ۵۴,۹۲۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید