به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بزرگان نفت در مواجهه با تصمیم غیرممکن دیگر

پایگاه خبری فولاد ایران - نشریه صدای انرژی با استناد به گزارش جدید سازمان انرژی جهانی گفت: صنعت نفت فقط دو گزینه پیش رو دارد تا بتواند خود را بعد از سقوط قیمت بازیابی کند: یا به بنگاه های بزرگتر انرژی تبدیل شود و یا اینکه نقش خو را در نفت و گاز کمرنگ تر نماید.


کروناویروس سقوط قیمت و تقاضای آن را به دنبال داشت و این امر انتخاب برای شرکت های نفتی را نسبت به قبل از بحران ضروری تر می کند. شرکت های نفتی سالها در حال تصمیم گیری برای پیدا کردن استراتژی نفتی هستند اما اکنون باید راه خود را مشخص نمایند. 

به گزارش فولاد ایران، سازمان جهانی انرژی در تحلیل اخیر خود درباره صنعت نفت و گاز انگلستان اظهار داشت که بحران ها بخش نفت را مجبور کرده که در گذشته بارها خود را بازیابی کنند. اما بیماری همه گیر COVID-19 چاره ای برای صنعت انرژی جز انتخاب فوری نگذاشته است. این سازمان می گوید: "با این وجود، آنچه این بحران را متفاوت می کند چگونگی تاثیر آن بر ساختارهای مهم مانند موضوعات محیطی، اجتماعی، دولتی و انتقال انرژی است.

صنعت نفت تابحال توانسته، بحران پس از بحران از طریق نوآوری بهبود یابد و دوباره بازیابی شود. اما با توجه به این که میزان کامل آسیب های ناشی از COVID-19 در حال آشکار شدن است، این بار این بازیابی بسیار متفاوت به نظر می رسد. "

به عنوان مثال، بزرگان نفت دیگر نمی توانند به این پیش فرض تکیه کنند که مشاغل پایین دست آنها می توانند در مقابل قیمت پایین نفت در تجارت بالادستی به عنوان سپر عمل نمایند زیرا شوک ناشی از بیماری همه گیر نشان داد که تقاضا هم برای نفت خام و هم برای فرآورده های نفتی، همزمان افت می کند و این بخش باید برای آینده ای متفاوت و پیچیده تر آماده باشد.

درست قبل و بعد از اینکه کروناویروس به اقتصاد جهانی و صنعت نفت ضربه بزند، تمام بزرگان اروپایی متعهد شدند که تا سال 2050 یا زودتر تبدیل به مشاغلی با درجه صفر تولید گازهای گلخانه ای شوند. شرکت رپسول اسپانیا اولین شرکت نفت و گاز در جهان بود که در ماه دسامبر سال 2019 متعهد شد انتشار گازهای گلخانه ای را تا سال 2050 را به صفر برساند. این شرکت دنباله رو نفت بریتانیا، نفت و گاز انی، شیل و توتال در این امر بود. حال این بزرگان باید تصمیم بگیرند که از اینجا به کجا بروند.

منبع: oil price

۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۰۳
تعداد بازدید : ۸۹۲
کد خبر : ۵۴,۹۲۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید