به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تشدید اختلاف روسیه و امریکا برای «آقایی» در اروپا

شطرنج غول‌ها در بازار انرژی
پایگاه خبری فولاد ایران –

🔺اتحادیه اروپا از اعضای خود خواسته است تا منابع تأمین گاز طبیعی خود را متنوع کرده و در جهت آزادسازی بازار انرژی و مقابله با انحصار و وابستگی به یک منبع واحد گام بردارند. امریکایی‌ها که در یک دهه اخیر و در سایه انقلاب شیل توانسته‌اند در بازار جهانی تجارت ال‌ان‌جی حضور یابند، در سایه شرایط کنونی موفق شده‌اند سهم بازار خود در بازار اروپا را افزایش دهند.

🔺شرکت گازپروم به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ملی نفتی روسیه در سه دهه گذشته، دارای بیشترین سهم در بازار گاز اروپا بوده است. در سال ۲۰۱۸ میلادی، رکورد رشد صادرات گاز شرکت گازپروم به اروپا با عبور از مرز 9/201 میلیارد متر مکعب شکسته شد.

🔺براساس گزارش منتشر شده کنسرسیوم نورداستریم۲، اتحادیه اروپا منافع مختلف پروژه را مورد توجه قرار داده است. این پروژه تاکنون هزاران فرصت شغلی را در این اتحادیه فراهم کرده و شرکت‌های حمل‌و‌نقل دریایی نظیر بلو واتر شیپینگ توانسته‌اند قراردادهایی به ارزش ۴۰میلیون یورو برای انتقال لوله‌های طرح امضا کنند.

🔺رهبران ایالات متحده به بهانه دخالت روس‌ها در مسائل داخلی اوکراین به دنبال جلوگیری از تکمیل و راه‌اندازی پروژه نورداستریم۲ هستند. دولت ترامپ دریافته با ساخت این خط لوله، وابستگی مسکو به اوکراین برای ترانزیت گاز به اروپا پایان خواهد یافت، اما این تحریم‌ها با موانع مختلفی نیز روبه‌رو است؛ نخست اینکه کمیته کنگره تاکنون بررسی این تحریم‌ها را آغاز نکرده است. هرچند نورد استریم۲ تا پایان سال جاری تکمیل و راه‌اندازی می‌گردد. اگر این تحریم‌ها در سال آینده اجرایی شود، در عمل نتوانسته از ساخت این خط لوله جلوگیری کند.

میز نفت

۱۶ تیر ۱۳۹۹ ۱۰:۰۸
تعداد بازدید : ۹۲۹
کد خبر : ۵۵,۱۴۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید