به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

حجم بالای عرضه غلات روسیه به بازار جهانی علی رغم بیماری همه گیر

 

پایگاه خبری فولاد ایران - طبق آمار ایالتی روسیه، میزان صادرات غلات این کشور در فصل جاری کشاورزی 41.7 میلیون تن بوده و عرضه گندم آن به بازار جهانی ممکن است به 33.2 میلیون تن برسد.


این امر مطابق با پیش بینی های قبل از همه گیر از طرف کارشناسان صنعت است که گفته بودند در ماه فوریه عرضه غلات می تواند 32 تا 42 میلیون تن باشد.
به گزارش فولاد ایران، روسیه در فصل کشاورزی 2018 تا 2019 بالغ بر 35.2 میلیون تن گندم به بازار جهانی عرضه کرد، این در حالی است که رکورد قبلی آن 40.449 میلیون تن بود.


دیمیتری پاتروشف، وزیر کشاورزی روسیه می گوید آمار امسال می تواند حتی بیشتر باشد چراکه مقدار عرضه به کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در ماه های می و ژوئن جزو این آمار نیامده است. وی گفت: "براساس تخمین های ما، صادرات غلات فصل گذشته حداقل 43 میلیون تن خواهد بود."
این وزارتخانه انتظار دارد برداشت غلات کشور در سال جاری به 122.5 میلیون تن برسد که این رقم شامل 75 میلیون تن گندم است. میزان تولید غلات در سال گذشته 120.6 میلیون تن بود.


در ماه آوریل، روسیه صادرات غلات را تا ماه جولای برای جلوگیری از افزایش قیمت در بازار داخلی به دلیل بحران کرونا، مهار کرد. مسکو محدودیت های صادراتی برای برخی از دانه ها از جمله گندم، جو و ذرت را اعمال کرد و اعلام کرد موجودی این کالاها نباید بیش از هفت میلیون تن باشد.
تولید محصولات کشاورزی روسیه طی شش سال گذشته بیش از 20 درصد افزایش یافته است. این کشور در سالهای اخیر توانسته بیش از نیمی از بازار جهانی گندم را به خود اختصاص دهد و به لطف برداشت بالا و قیمت جذاب، به بزرگترین صادرکننده غلات در جهان تبدیل شود. از اوایل دهه 2000 تا کنون، سهم روسیه از بازار جهانی گندم چهار برابر شده است.

منبع: راشاتودی


۲۱ تیر ۱۳۹۹ ۱۲:۵۰
تعداد بازدید : ۹۹۶
کد خبر : ۵۵,۱۷۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید