به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش نیاز چین به محرک اضطراری

پایگاه خبری فولاد ایران - از آنجاکه اقتصاد چین در حال بازگشت به روند بهبودی از شوک کروناست، بانک مرکزی آن نیازی به ارائه محرک مالی بیشتر نمی بیند.
طبق گفته گیو کایی، معاون سازمان سیاست مالی بانک چین، برخی سیاست ها و اقدامات در پاسخ به شیوع کروناویروس انجام شد که پس از به نتیجه رسیدن، تمدید نشد. به عنوان نمونه، وی به دو برنامه ویژه به ارزش کلی 800 میلیارد یوان (114.29 میلیارد دلار) اشاره کرد که اهداف مربوط به حمایت از تولید تجهیزات پزشکی و از سرگیری کار را به پایان رسانده بودند.
گیو در نشست خبری گفت: "در نیمه آینده امسال، اقتصاد به حالت عادی باز خواهد گشت و نقش سیاست پولی سنتی ممکن است آشکارتر شود. ما در حال حاضر وارد وضعیت عادی تری شده ایم."
به گزارش فولاد ایران، طی سه ماه اول امسال، شاخص اقتصاد چین پس از آنکه بیش از نیمی از کشور تعطیلات سال نو را تمدید کرد، به 6.8 درصد افت کرد. شیوع کروناویروس تا اواسط ماه مارس در داخل کشور متوقف شد، در حالیکه گسترش آن در خارج از کشور رو به افزایش بوده و از آن زمان تاکنون بیش از 12.8 میلیون نفر در سراسر جهان را آلوده کرده و بیش از 567 هزار نفر را کشته است. انتظار می رود اقتصاد جهانی در سال جاری با رکود روبرو شود زیرا سایر دولت ها مراودات اجتماعی محدودی دارند. این کاهش می تواند به میزان قابل توجهی تقاضای صادرات از چین را تحت تأثیر قرار دهد، که هنوز هم انتظار می رود امسال رشد ملی را رقم بزند.
رئیس بخش آمار بانک مرکزی چین گفت که از 10 هزار شرکت مورد بررسی در سطح کشور، 90.7٪ که در بخش خدمات هستند، از نیمه ژوئن بازگشایی شده است.
چین قرار است تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم و سایر داده های مهم اقتصادی را این هفته منتشر کند.
بانک های چین در اوج شیوع کرونا ویروس در نیمه اول سال جاری، رکورد بالای 12.09 تریلیون یوان اعطای وام را رقم زدند که تقریباً برابر با تولید ناخالص داخلی کانادا است.
در حالی که سایر بانکهای مرکزی جهان نرخ بهره را به صفر کاهش داده اند، بانک مرکزی چین نسبتا این امر را محدود کرده است. در اوایل ماه ژوئیه، اختلاف عملکرد خزانه داری 10 ساله ایالات متحده و 10 ساله اوراق قرضه دولت چین بیشترین مقدار از سال 2012 بوده است. با توجه به فرصت بازده نسبتاً بالاتر، سرمایه های خارجی بیشتری در چین صورت گرفته و بازار سهام آن بیش از 7 درصد صعود کرده است. 


منبع: CNBC

۲۳ تیر ۱۳۹۹ ۱۳:۲۱
تعداد بازدید : ۹۷۴
کد خبر : ۵۵,۱۸۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید