به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کنترل شدید هند روی واردات کالاهای چینی

 

پایگاه خبری فولاد ایران - با وخیم تر شدن روابط بین هند و چین، دهلی نو اقداماتی را در نظر گرفته تا از ورود کالاهای چینی توسط شرکای تجاری، بخصوص از جنوب شرقی آسیا جلوگیری کند.


هند قصد دارد استاندارد کیفیت واردات، محدودیت مقدار، دستورالعمل های شدیدی و بررسی های مکرر را در بنادر ورودی برای کالاهایی که از بسیاری از کشورهای آسیایی وارد می شوند را آغاز نماید. این اقدامات عمدتا در مورد واردات فلزات پایه، قطعات الکترونیکی، لپ تاپ و تلفن های همراه، مبلمان، کالاهای چرمی، اسباب بازی، لاستیک، منسوجات، تهویه هوا، تلویزیون و موارد دیگر خواهد بود.


به گزارش فولاد ایران، یک مقام رسمی هند اظهار کرد بسیاری از شرکای آسیایی به مکان عبور کالاهی چینی تبدیل شده اند و ما در مورد محصولاتی اقدام می کنیم که خارج از خطوط تعرفه ای هستند.


دولت هند تمایل دارد فقط به توافق نامه های تجارت آزاد که به نفع طرفین است، پایبند باشد. هند با بیشتر کشورهایی که FTA را امضا کرده اند، دارای کسری تجاری است.


شدت گرفتن مقررات در مورد واردات از چین به دنبال درگیری مرگبار در ماه ژوئن بین سربازان هندی و چینی در امتداد مرز مورد مناقشه در هیمالیا است که در آن 20 سرباز هندی کشته شدند. دهلی نو از آن زمان تاکنون نظارت صد در صدی روی محموله های وارداتی از چین به عنوان دومین شریک تجاری آن، اعمال کرده است. گردش مالی تجارت بین دو کشور در سال مالی منتهی به مارس 2019 به ارزش 87 میلیارد دلار بود، با کسری تجاری 53.57 میلیارد دلار به نفع چین. این بیشترین کسری تجاری است که هند با شریک تجاری اش دارد.


منبع: راشاتودی

۱۵ اَمرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۳۹
تعداد بازدید : ۱,۰۷۴
کد خبر : ۵۵,۳۷۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید