به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

روند بهبود اقتصادی در مواجهه با زمستان

 

پایگاه خبری فولاد ایران - ماهها پس از آنکه اقتصادهای برتر محدودیت های سختی در مورد Covid-19 در پیش گرفتند، این همه گیری در حال نزدیک شدن به یک نقطه عطف تلخ است. 30 میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان همراه با تقریباً 950 هزار مورد مرگ ثبت شده است. اوضاع در ایالات متحده همچنان وخیم است و در عین حال، سازمان بهداشت جهانی هشدار داده که موارد ویروس کرونا در اروپا به طرز نگران کننده ای افزایش یافته است.


به گزارش فولاد ایران، سیاست گذاران نگران نزدیک شدن به فصل سرماخوردگی و آنفولانزا و تاثیر آن در پایین آمدن سیستم ایمنی افراد هستند و این احتمال وجود دارد که محدودیت های شدیدتری را در برخی مناطق اجرا نمایند. چنین اقداماتی بدترین سناریو برای اقتصادی است که یک رکود تاریخی را تجربه کرده است. به گفته بن می، مدیر تحقیقات اقتصاد آکسفورد، اکثر دولت ها همه تلاش خود را برای جلوگیری از افتادن در این مسیر انجام می دهند و امیدوارند بتوانند شیوع را کنترل کنند.


اگرچه موفقیت در این امر بستگی زیادی به مسیر ویروس دارد، اما وضعیت اقتصادی بسیار بهتر از بهار به نظر می رسد. سازمان همکاری و توسعه اقتصادی هفته گذشته گفت که اکنون انتظار دارد اقتصاد جهانی در سال 2020 به جای برآورد قبلی 6 درصدی در ژوئن، 4.5 درصد کاهش یابد.


کاتالیزور بزرگ بعدی برای بازارها دستیابی به موفقیت در مورد واکسن Covid-19 و انتخابات ایالات متحده در ماه نوامبر خواهد بود. از طرف دیگر، استراتژیست های گلدمن ساکس نیز به مشتریان هشدار دادند که شش هفته آینده می تواند چالش های ناخوش آیندی برای سرمایه گذاران به همراه داشته باشد.


به گفته گلدمن، این هفته بسیار مهم خواهد بود، کنگره قرار است در زمینه قانونگذاری برای ادامه کار دولت در تاریخ 30 سپتامبر، با تمام شدن سال مالی، تصمیم گیری کند. اگر برنامه محرک اقتصادی و یا برنامه دیگری در آن لایحه نباشد، احتمالا اقدامات تصویب شده برای بقیه سال اجرا خواهد شد.


منبع: CNN

۱ مهر ۱۳۹۹ ۱۰:۳۹
تعداد بازدید : ۷۵۶
کد خبر : ۵۵,۷۰۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید