به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

سقوط ارزش سهام بانک‌های جهان پس از انتشار اسناد "فین‌سن"

پایگاه خبری فولاد ایران –

🔶 انتشار اسناد لو رفته نهاد مقابله با جرائم مالی وزارت دارایی آمریکا "فین‌سن" توسط شرکت رسانه‌ای "بازفید" آمریکا، لرزه‌ای به پیکر بازارهای بورس جهان انداخته است.

🔶 انتشار اسناد مربوط به تراکنش‌های غیرقانونی و مشارکت در دور زدن تحریم‌ها بازارهای سهام جهان را به لرزه انداخته است. سهام دویچه بانک آلمان هشت درصد سقوط کرد و ارزش سهام اچ‌اس‌بی‌سی بریتانیا به نازل‌ترین سطح در 25 سال گذشته رسید.

🔶 گفته می‌شود 2000 میلیارد دلار در فاصله زمانی 1999 تا 2017 توسط هزاران بانک و موسسه مالی بزرگ و کوچک به شکل غیرقانونی جابه‌جا شده است. بیشترین تعداد موسسات متخلف متعلق به بریتانیا هستند. این در حالی است که بیشترین حجم تراکنش‌های مالی غیرقانونی و فعالیت‌های مشکوک مالی به نام "دویچه بانک" آلمان ثبت شده است.

🔶 در اسناد "فین‌سن" نام بیش از 3000 بانک و موسسه مالی بریتانیایی ذکر شده است. از این منظر، بریتانیا بیشترین تعداد تخلفات مالی را داشته است. این در حالی است که 62 درصد موارد تخلف و فعالیت‌های مشکوک مالی به نام دویچه بانک ثبت شده است.

🔶 از سوی دیگر آمده است که بانک مرکزی امارات متحده عربی نیز در دور زدن تحریم‌های ایران نقش داشته است. حتی گفته می‌شود که در دوران تحریم‌های مالی ایران از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا، مقادیر هنگفتی پول نقد از دبی به استانبول و همچنین به تهران منتقل شده است.

🔶 شماری از بانک‌های اتریش و هلند نیز در شمار موسساتی هستند که بر اساس اسناد "فین‌سن" در تراکنش‌های مالی غیرقانونی نقش داشته‌اند. از آن جمله می‌توان به بانک‌های "یونی‌کردیت اتریش"، "باواگ"، "ارسته گروپ" و "آی‌ان‌جی" بانک اشاره کرد. ارزش سهام این بانک‌ها نیز کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

اقتصاد و توسعه
۶ مهر ۱۳۹۹ ۱۲:۴۵
تعداد بازدید : ۷۶۸
کد خبر : ۵۵,۷۴۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید