به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

توجه بیشتر به بازارهای مواد اولیه فولاد چین با افزایش تقاضا

توجه بیشتر به بازارهای مواد اولیه فولاد چین با افزایش تقاضا

 

پایگاه خبری فولاد ایران - روند بازارهای فولاد و مواد اولیه چین مورد توجه زیاد تحلیل گران است و انتظار می رود هنوز یک روند رکود در این بازارها مشاهده شود چرا که تقاضای زغال سنگ و سنگ آهن استرالیا امسال در چین رکوردهای بالایی ثبت کرده است. این روزها صحبت از اثرات احتمالی مقررات جدید واردات زغال سنگ به چین است چرا که بهبود سایر بازارهای فولاد آرام است و قیمت زغال سنگ در بازار نقدی این هفته کم شد.


پس از آن که چین در آگوست و سپتامبر قیمت های پایین تری برای فولاد ثبت کرد در سپتامبر قیمت میلگرد و ورق گرم بهبود داشت و از حاشیه سود فولادسازان حمایت نمود. در سپتامبر تولید فولاد چین نسبت به رکوردهای بالای ثبت شده کمی آرام شد و میانگین کل تولید سالانه برای اولین بار در سال 2020 از یک میلیارد تن بالاتر رفت. با تداوم رشد تولید آهن و فولاد چین در سال جاری احتمال افزایش واردات سنگ آهن از برزیل و زغال سنگ از مغولستان مطرح می شود. به گزارش فولاد ایران،  در نیمه نخست سال واردات از برزیل به دلیل محدودیت های حاصل از شیوع کرونا و شرایط جوی و اثرات آن بر تولید کمتر شد و بسته شدن موقت مرز مغولستان نیز روال عادی حمل زغال سنگ به چین را دچار اختلال نمود.


از طرفی شرکت واله برزیل برای نیمه دوم سال به دنبال افزایش صادرات سنگ آهن بوده تا به هدف سالانه خود برسد چون نیمه نخست سال تنها توانست یک سوم تولید سالانه خود را صادر کند. واردات سنگ آهن به چین رشد شدیدی داشته و در سپتامبر 108.6 میلیون تن ثبت شد که چهارمین ماه متوالی با واردات بالای 100 میلیون تن بود.


در سپتامبر قیمت سنگ آهن وارداتی خلوص 62 درصد در چین نزدیک به اوج قیمت سال جاری یعنی 130 دلار هر تن خشک سی اف آر بوده  و پرمیوم سنگ آهن خلوص بالا ، گندله و کلوخه نیز نسبت به قیمت های پایین آگوست رشد داشته است.
در کل میزان تولید بالای فولاد و سایر نشانه ها حاکی از آن است که چین در حال مدیریت اقتصاد خود است. با توجه به این که قیمت سنگ آهن نیز به اوج قیمت سال جاری نزدیک است حاشیه سود فولاد محدود تر شده اجازه اختلال و تغییرات ناگهانی در قیمت گذاری مواد اولیه را نمی دهد و تجارت یک چالش باقی می ماند.  
با توجه به تأثیر بیش از حد چین در سال جاری و تأثیر ویروس کرونا در بازارهای جهانی فولاد در خارج از چین ، شاید یک انتقال آرام ممکن است یک سناریوی برنده برای بازار جهانی باشد.


منبع: platts
ترجمه: م. تابان شمال

۲۳ مهر ۱۳۹۹ ۱۳:۰۸
تعداد بازدید : ۹۱۴
کد خبر : ۵۵,۸۸۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید