به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

شیوه هایی که مشاغل می توانند با استفاده از آن خود را برای بحران بعدی آماده کنند

پایگاه خبری فولاد ایران - با احتمال مواجهه اقتصاد جهانی با بدترین رکود از زمان رکود بزرگ دهه 1930 و سقوط 4.4 درصدی آن تا پایان سال، تیم شبکه خدماتی چند ملیتی (PwC) چند راهکار در جهت اطمینان از رهایی مشاغل و گرفتار نشدن در بحران جهانی بعدی ارائه داده است. هدف اصلی این راهکارها، کاربرد فناوری در جهت کمک به نجات از یک بحران دیگر است. به گفته این تیم، ترس از فناوری هایی مانند هوش مصنوعی (AI) مانع از گسترش ابزارهایی می شود که کمک کننده کسب و کارها برای تحمل طوفان اقتصادی بعدی است.


در اینجا پنج راهکار وجود دارد که طبق نظر PwC مشاغل می توانند برای آماده سازی خود آنها را انجام دهند:

1.    با نگاهی عمیق به نحوه پاسخگویی به بیماری همه گیر شروع کنید
بفهمید که عملکرد همه بخشهای کسب و کار شما از کارمندان گرفته تا تامین کنندگان در بحران فعلی چگونه بوده و از آن به عنوان پایه ای برای ایجاد یک چشم انداز بلند مدت استفاده کنید که چگونه می توانید از فناوری برای به حداقل رساندن اختلال و استفاده از فرصت های جدید در بحران آینده استفاده کنید.
داده های گردآوری شده توسط فناوری می تواند برای برنامه ریزی تحول سازمانی مورد استفاده قرار گیرد و باعث می شود شرکت شما در آینده چابک تر باشد و بتواند روی روش های جدید کار و خدمات به مشتریان متمرکز شود.


2.    فناوری را امری جدانشدنی در فرهنگ تجارت خود قرار دهید
این چیزی فراتر از ادغام فناوری در شیوه های کار است.PwC  می گوید این یک تغییر ذهن است. انسان و ماشین باید در آینده فعل و انفعال یکپارچه داشته باشند و تصمیم گیری انسان باید بر اساس داده های تأیید شده توسط ماشین باشد.
برای رسیدن به این هدف، شما به فرهنگی احتیاج دارید که به ماشین به عنوان متحد شما اعتماد کنید، نه اینکه از آن به عنوان رقیب خود بترسد.


3.    داده های جهانی را توسعه دهید
PwC می گوید، شرکت های موفق بهترین افراد خود را پرورش می دهند و دانش کسب و کار را در کنار بینش تجزیه و تحلیل داده ها ارزیابی می کنند. هوش مصنوعی نقش اساسی در کمک به تجزیه و تحلیل انبوه داده هایی که فناوری تولید خواهد کرد، دارد.
استراتژی کسب و کار باید توسط داده ها هدایت شود، اما در عین حال شرکت ها باید افراد خود را قادر به استفاده از داده ها برای پیشبرد تجارت در مسیرهای جدید و نوآوری کنند.


4.    برای استفاده از داده ها اعتماد ایجاد کنید
مصرف کنندگان باید از ایمن بودن داده های خود اطمینان داشته باشند. PwC می گوید ، در محافظت از داده هایی که از طریق شرکت شما منتقل می شود، فعال باشید.
مشاغل باید با اطمینان برای استفاده هرچه بیشتر و آزادانه تر از هوش مصنوعی آماده شوند.


5.    مهارت را دریابید
PwC می گوید شرکت ها باید ترس از شکست را کنار بگذارند. نوآوری باید از واحدهای تجاری و فرایندهایی آغاز شود که تغییر در آنها بالاترین بازده را دارد، ضمن اینکه نباید از شکست بترسند.
در صورت لزوم، در برابر شکست سریع خود را بازیابی و تکرار کنید. به طور مداوم قابلیت ها و نیازها را ارزیابی کنید و تعیین کنید که فناوری پیشرفته با چه سرعتی می تواند آنها را پر کند. سپس شرکت ها خود را در مسیر عملیاتی قرار دهند تا بتوانند به سرعت و عاقلانه در یک کل سازمان با استفاده از داده هاییکه توسط هوش مصنوعی جمع آوری شده، چرخش داشته باشند.
مجمع جهانی اقتصاد در گزارش اقتصادی جدید خود پیش بینی کرده تا سال 2022، کارگران انسانی و ماشین آلات خودکار به طور یکسان حجم کارهای فعلی را انجام می دهند، این در حالی است که فناوری نقش های جدیدی را برای کارمندان انسانی ایجاد می کند.

منبع: مجمع جهانی اقتصاد

۲۸ مهر ۱۳۹۹ ۱۲:۳۶
تعداد بازدید : ۷۷۴
کد خبر : ۵۵,۹۳۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید