به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

هراس گسترده از دست دادن شغل در میان کشورها

پایگاه خبری فولاد ایران - طبق نظرسنجی جدید ایپسوس که به نمایندگی از مجمع جهانی اقتصاد انجام شده بیش از نیمی (54 درصد) از شاغلین در کشورها ترس از دست دادن شغل خود در 12 ماه آینده را دارند، با این حال تعداد افرادی که فکر می کنند کارفرمایان به آنها این فرصت را می دهند تا در شغل فعلی مانده و در آینده آن را ارتقاء دهند بیشتر (67 درصد) است.
به گزارش فولاد ایران، شکاف بین خوش بینی در مورد ادامه شغل و بدبینی در مورد از دست دادن شغل به محل زندگی شما بستگی دارد.
بحران COVID-19 روند اتوماسیون و استفاده از هوش مصنوعی را تسریع کرده است. مشاغل قطعاً ادامه خواهند یافت اما مشاغل جدیدی که به مهارت های مختلفی نیاز دارند نیز در حال ظهور هستند.
به موازات این، دولتها پیامدهای طولانی مدت بازار کار را در مورد حفظ یا عقب نشینی جهت حمایت مشاغل، پوشش دستمزد و حفظ شغل، در نظر می گیرند. نتیجه این کار، آشفتگی بازار کار و چشم اندازهای نامشخص برای سال 2021 است.
ترس از دست دادن شغل
بررسی 12 هزار فرد شاغل از 27 کشور نشان می دهد که از 54 درصد نگران از دست دادن شغل، 17 درصد "بسیار نگران" و 37 درصد "تا حدودی نگران" از دست دادن شغل خود هستند.
نگرانی از دست دادن شغل در سال آینده 75 درصد در روسیه، 73 درصد در اسپانیا، 71 درصد در مالزی و فقط 26 درصد در آلمان، 30 درصد در سوئد و 36 درصد در هلند و ایالات متحده است.
چشم انداز آموزش در کار
این بررسی همچنین نشان می دهد که دو سوم افراد شاغل می گویند که می توانند مهارت های مورد نیاز برای مشاغل آینده را از طریق کارفرمای فعلی خود آموخته و رشد دهند.
در میان 27 کشور، توانایی یادگیری و توسعه مهارت کار در اسپانیا 86 درصد، پرو 84 درصد، مکزیک 83 درصد و کمترین میزان در ژاپن 45 درصد، سوئد 46 درصد و روسیه 48 درصد است.
بدبینی از دست دادن شغل تا خوش بینی مهارت اندوزی
کشورهای آلمان و ایالات متحده خوش بینی بیشتر به کسب مهارت بیشتر در شغل فعلی دارند و بالعکس، نگرانی از دست دادن شغل بیشتر در روسیه و تا حدودی در مالزی، لهستان، ژاپن، ترکیه و کره جنوبی است.
انقلاب مهارت اندوزی
گزارش آینده مشاغل مجمع جهانی اقتصاد 2020 نشان خواهد داد که چطور کارفرمایان برای حمایت از کارکنانی که از شغل خود آواره شده اند، حمایت کرده و برای انتقال بسیاری از این کارکنان از مشاغل فعلی خود به کارکنان با مهارت بالاتر برنامه ریزی می کنند.
آنها به جای تمرکز بر پس اندازهای کوتاه مدت ناشی از اخراج و یا اتوماسیون، توجه خود را به مشاغلی جلب می کنند که روی سرمایه انسانی سرمایه گذاری می کنند و متوجه فرصتی برای کسب مهارت بیشتر برای کارکنان هستند.
گزارش مجمع جهانی اقتصاد حاکی از آن است که سرمایه انسانی سرمایه اساسی هر تجارت است. این گزارش نشان می دهد که چگونه در عصر فناوری، این خلاقیت و توانایی های انسانی است که قدرت رقابت برای هر سازمانی را تشکیل می دهد. تأمین و اجرای "انقلاب مهارت اندوزی" یک سرمایه گذاری اساسی برای تجارت، کارکنان و اقتصاد است.

منبع: مجمع جهانی اقتصاد

۲۹ مهر ۱۳۹۹ ۱۳:۱۸
تعداد بازدید : ۷۶۰
کد خبر : ۵۵,۹۳۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید