به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار کار آمریکا در بحران

فرقی نمی کند چه کسی در انتخابات پیروز شود

پایگاه خبری فولاد ایران - تا انتخابات نیویورک تنها 15 روز دیگر باقی است. اما صرف نظر از اینکه چه کسی در مسابقه ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر پیروز می شود، یکی از مهمترین مشکلات دولت برای حل شدن، افول بازار کار در آمریکاست.
بت آن بووینو، اقتصاددان ارشد اس اند پی ایالات متحده در گزارش جدید روز دوشنبه خود گفت: "واقعیت این است که هر کسی که در 20 ژانویه رئیس جمهور شود، کار سنگینی بر دوش خواهد داشت. داده های بازار کار نشان می دهد که اقتصاد امریکا در یک روند ضعیف به سر می برد و نرخ بیکاری هنوز بالا و در سطح 7.9 است که بالاتر یا برابر با اوج آن در رکود گذشته است.
در حقیقت، نرخ بیکاری که در آوریل به 14.7 درصد رسید، ممکن است نتواند شکنندگی بازار کار آمریکا را نشان دهد: افرادی که از نبود شغل دلسرد شده اند، نگران اقدامات احتیاطی بهداشتی یا نیاز به ماندن در خانه برای مراقبت از کودکان یا وابستگان مسنی هستند که از نیروی کار خارج شده اند و نرخ بیکاری آنها را شامل نمی شود.
به گزارش فولاد ایران، در گزارش اس اند پی آمده است: اگر همه افرادی را که از ماه فوریه کار خود را ترک کرده اند که بسیاری از آنها زن هستند را به این گروه اضافه کنیم و آنها را بیکار بدانیم، نرخ بیکاری در ماه گذشته 10.3 درصد خواهد بود. انتظار نمی رود نرخ بیکاری قبل از سال 2024 به سطح قبل از همه گیری خود بازگردد و طبق نظر بووینو دولت در ماه ژانویه نیاز به ایجاد یک حلقه نجات برای نیازمندان دارد.


در اینجا نحوه انجام این کار توسط ذکر شده است:


محرک ها
ماه هاست که دموکرات ها و جمهوری خواهان درگیر یک لایحه محرک دیگر شده اند. در آخر هفته، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان گفت که در صورت قرار تصویب این لایحه قبل از انتخابات، تنها 48 ساعت زمان برای تایید آن باقی مانده است. طبق گزارش اس اند پی، از آنجا که میلیون ها آمریکایی همچنان به کمک دولت برای تأمین هزینه های زندگی خود احتیاج دارند، این کشور همچنان با 30 تا 35 درصد احتمال بازگشت به رکود اقتصادی روبرو است.
دموکرات ها بسته 2.2 تریلیون دلاری را پیشنهاد کرده اند که شامل افزایش موقت دیگری برای مزایای بیکاری است. اولین بسته محرک در همه گیری، هفته ای 600 دلار یارانه بیکاری را شامل می شد که در پایان جولای منقضی شد. جمهوری خواهان بسته 1.8 تریلیون دلاری را پیشنهاد داده اند.


زیر ساخت ها
معاون رئیس جمهور سابق جو بایدن و رئیس جمهور دونالد ترامپ در واقع ایده های مشابهی برای تجارت و زیرساخت ها دارند. رئیس جمهور و رقیب وی قول سرمایه گذاری در زیرساخت ها را داده اند که می تواند باعث ایجاد شغل و رونق اقتصاد شود.
افزایش زیرساخت ها با حدود 2 میلیارد دلار، همانطور که بایدن پیشنهاد کرده است، می تواند به میزان 5.7 تریلیون دلار به تولید ناخالص داخلی آمریکا اضافه کند که وسیع ترین معیار اقتصاد در 10 سال گذشته بوده و می تواند 2.3 میلیون شغل تا سال 2024 ایجاد نماید.


تجارت
بایدن و ترامپ متعهد شده اند که اتکا به چین را کاهش دهند، اما روش های آنها احتمالاً متفاوت خواهد بود.
رویکرد ترامپت به چین احتمالاً در مسیر "آمریکا اول" ادامه خواهد یافت. اس اند پی انتظار دارد بایدن علاقه بیشتری به ایجاد ائتلاف داشته باشد.
سیاست های حمایتی بیشتر می تواند برای رشد شکننده آمریکا خطرناک باشد. در عین حال، جنجال کمتر و عدم اطمینان برای بخشهایی مانند خودروسازی که به سیاستهای تجاری حساس هستند، بهتر است.


مالیات
نظرات بایدن و ترامپ در مورد آنچه باید در مورد مالیات و مقررات انجام شود کاملاً متفاوت است.
به عنوان مثال، نرخ مالیات شرکت ها در دولت ترامپ از 35 درصد به 21 درصد کاهش یافت. ایده کاهش نرخ مالیات شرکت ها، برای سازگاری بیشتر ایالات متحده با سایر رژیم های مالیاتی و تشویق شرکت ها برای بازگرداندن پول نقد به خانه و ایجاد مشاغل آمریکایی بود.
اما اس اند پی می گوید که این شیوه واقعا کارساز نبود، زیرا شرکت ها از پول پس انداز شده از کاهش مالیات جهت سرمایه گذاری های دوستانه استفاده کردند تا سرمایه گذاری در مشاغل و استخدام کارمند. بووینو می گوید: "با این حال، یک عارضه جانبی ناخواسته بنام افزایش بدهی باعث شد رشد اقتصادی از پس جبران درآمد مالیاتی دولت برنیاید."
این امر در شرایطی که کسری بودجه به دلیل هزینه های بسیار ضروری دولت افزایش می یابد، اوضاع را بدتر می کند. بایدن می خواهد نرخ مالیات شرکت ها را به 28 درصد بازگرداند.

منبع: CNN
ترجمه: ف. اسکندخو

۳۰ مهر ۱۳۹۹ ۱۱:۲۲
تعداد بازدید : ۷۲۵
کد خبر : ۵۵,۹۴۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید