به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش بیشتر تولید فولاد در ژاپن

به گزارش بلومبرگ، شرکت فولاد نیپون استیل در ژاپن قصد دارد با متوقف ساختن کوره ذوب آهن یکی از کارخانه های خود، میزان تولید این شرکت را بیش از پیش کاهش دهد.  

این شرکت، علت متوقف ساختن این کوره را که ظرفیت آن 4/2 میلیون تن است، سرویس و تعمیر آن عنوان کرده و این در حالی است که سرویس این کوره برای سال 2012 برنامه ریزی شده بود.

نیپون استیل برای جلوگیری از سقوط بیشتر قیمت ها این تصمیم را گرفته است. زیرا تقاضا از سوی شرکت های ساختمانی و اتومبیل سازی شدیداً کاهش یافته است. تویوتا موتور با توجه به افت شدید فروش در اروپا و آمریکا، اولین کاهش سالیانه تولید خود را در طول 71 سال اخیر تجربه می کند. جی اف ای استیل نیز ماه گذشته اعلام کرد که تولید خود را 26 درصد نسبت به نیمه اول 2008 کاهش خواهد داد.

مدیر روابط عمومی نیپون استیل اظهار داشت کاهش 10 هزار ینی ( 111 دلار) در قیمت های فولاد، فروش این شرکت را تا 300 میلیارد ین ( 33/3 میلیارد دلار) پایین خواهد آورد. وی افزود تعمیر و سرویس یک کوره ذوب آهن حدود 30 میلیارد ین ( 8/332 میلیون دلار) هزینه دارد.

یکی از تحلیل گران در توکیو اظهار داشت شرکت نیپون استیل باید تولید خود را حدود 5 میلیون تن کاهش دهد. زیرا پیش بینی می شود که تولید فولاد خام ژاپن در سال منتهی به مارس 2010 با 10 میلیون تن کاهش به زیر 110 میلیون تن برسد.

۲۳ دی ۱۳۸۷ ۱۳:۲۶
تعداد بازدید : ۷۸۳
کد خبر : ۵۶۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید