به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چین بیشتر نگران بایدن است تا ترامپ

پایگاه خبری فولاد ایران - جیم اونیل، اقتصاددان، می گوید ریاست جمهوری جو بایدن مشکلی بزرگتر از دولت چهار ساله دونالد ترامپ برای دولت چین خواهد بود. ترامپ با وضع تعرفه های یک جانبه برای پکن، رویکرد متفاوتی در روابط ایالات متحده و چین داشت. وی اغلب در توئیت هایش از تجارت آسیایی انتقاد می کرد و با راه اندازی جنگ تجاری با چین به اقتصاد جهانی آسیب زد ضمن اینکه با استفاده از نهادهایی مانند سازمان تجارت جهانی و گروه جی 20 به چین فشار بیشتری وارد می کرد.


اما ظاهرا بایدن، رئیس جمهور منتخب نیز در مذاکرات تجاری چندجانبه خواستار توافق نامه ها ایست، که می تواند به معنای اقدام مشخص تر در مواجهه با چین باشد.

اونیل، اقتصاددان ارشد پیشین گلدمن ساکس گفت: "تصور من این است که چینی ها بیش از دولت ترامپ نگران دولت بایدن و باورهای فلسفی قوی تر آن در مورد موضوعات اساسی هستند". دولت بایدن طرح های نظارتی بر رفتار تجاری چین خواهد داشت تا اینکه به سبک مورد علاقه ترامپ با چین مذاکره داشته باشد.


 رئیس جمهور چین شی جین پینگ اوایل این هفته با بایدن تماس گرفت تا پیروزی وی را در انتخابات تبریک بگوید. بر اساس گزارش رسانه ها، شی اظهار امیدواری کرد که هر دو کشور در مدیریت اختلافات خود از روحیه "عدم تعارض، عدم تقابل و احترام متقابل" پیروی کنند.


طبق گزارش فولاد ایران، یکی از نقاط تنش میان ایالات متحده و چین بر سر تغییرات آب و هوایی بوده است. قبل از ریاست جمهوری ترامپ، واشنگتن و پکن اغلب در مورد چگونگی مقابله با افزایش سطح CO2 درگیر بودند. با این حال، جاه طلبی های آب و هوایی ایالات متحده با ترامپ تغییر کرد و این امر چین را در راستای تلاش هایش در جهت کاستن انتشار کربن دلسرد کرد. اما پکن موضع خود را تغییر داد و در ماه سپتامبر، فقط چند هفته مانده به رای گیری ریاست جمهوری در ایالات متحده هدف خود را برای به صفر رساندن انتشار کربن تا سال 2060 اعلام کرد.


اونیل درباره تأثیر انتخابات ایالات متحده بر چین گفت: "به طرز عجیبی ممکن است انتخاب بایدن باعث شود چین کمی متفاوت فکر کند."


منبع: CNBC

۹ آذر ۱۳۹۹ ۱۲:۵۲
تعداد بازدید : ۴۳۵
کد خبر : ۵۶,۳۲۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید