به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

سرمایه گذاری در بازار چین

پایگاه خبری فولاد ایران - به گفته یکی از تحلیلگران سرمایه گذاری، با مورد توجه قرار گرفتن تنوع ژئوپولیتیکی، سرمایه گذاران طی دهه های آینده بازار چین را بیشتر مورد توجه قرار خواهند داد.


پاول کولول، رئیس و مشاور سرمایه گذاری در آسیا گفت: در حال حاضر، سرمایه گذاران در سطح جهانی کمتر از 5 درصد سهام خود را در چین سرمایه گذاری می کنند.
بر اساس گزارش ویلیس تاورز واتسون، که به نظرسنجی اخیر شرکت تجزیه و تحلیل داده های گرینویچ اسوشیتدز استناد کرده است، بین 3 تا 5 درصد وجوه بازنشستگی و موقوفات به چین اختصاص دارد.


کولول روز دوشنبه به CNBC گفت: "این درصد سرمایه گذاری برای آمادگی در جهت نظم جدید جهانی کافی نیست و این سهام سرمایه گذاری می بایست تا 20 درصد در دهه آینده افزایش داشته باشد"..


کولول گفت: "برای اینکه سرمایه گذاران در نظم جدید جهانی پس از کووید قرار بگیرند، باید تعداد بیشتری از اوراق سرمایه گذاری خود را به چین اختصاص دهند. چراکه تنوع ژئوپلیتیک در سال های آینده مورد توجه بیشتری قرار خواهد گرفت."


به گزارش فولاد ایران، چین امسال درگیر اختلافات تجاری با ایالات متحده، اروپا، استرالیا و هند شده است.


از سال 2018، پکن درگیری تجاری با ایالات متحده داشته است که در اوایل سال جاری با یک توافق به اوج خود رسید. با توجه به اینکه واشنگتن به طور فزاینده ای غول های فناوری چینی را هدف قرار می دهد همچنان تنش ها ادامه یافته و به فضای فناوری منتقل شد.


تنش ها بین چین و استرالیا نیز در ماه های اخیر شدت گرفته است. این امر پس از آنکه کانبرا خواستار تحقیق جهانی در مورد ریشه ویروس کرونا شد، شدت گرفت. این اقدام باعث خشم پکن شد و محدودیت های تجاری را برای واردات استرالیا اعمال کرد.


کولول در مورد تنش های تجاری گفت که این تنش ها فقط سر و صدا درست کرده و نوسانات کوتاه مدت در بازار ایجاد می کند. با این حال، وی گفت : "اگر شما اعتقاد دارید که جهان از تجارت جهانی دور می شود، اگر شما اعتقاد دارید که اقتصادهای بزرگ جهان، به ویژه ایالات متحده و چین از یکدیگر جدا می شوند، بنابراین ما نیز معتقدیم که یک دلیل قوی برای اختصاص سرمایه گذاری به چین وجود دارد، قوی تر از آنچه انتظار دارید. "


"بازار سهام A چین تقریباً با بازارهای توسعه یافته مرتبط است. اقتصاد چین با فرکانس کاملا متفاوت از سایر جغرافیاهای اصلی جهان عمل می کند که ناشی از رویکرد متفاوت سیاست پولی و اقتصادی آن است. "


وی گفت، سرمایه گذاری در سهام چین باعث افزایش مقاومت و استحکام بازار جهانی است.


منبع: CNBC

۱۰ آذر ۱۳۹۹ ۱۲:۴۶
تعداد بازدید : ۵۰۶
کد خبر : ۵۶,۳۴۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید