به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اثرات کووید-۱۹ بر کسب‏ و ‏کارها

پایگاه خبری فولاد ایران –

خبر

🔹در مقاله‌ای که اخیراً توسط بانک جهانی منتشر شده، نتایج یک ارزیابی جامع از اثرات کوتاه مدت همه‌گیری کووید-۱۹ بر روی کسب و کارها با تمرکز بر کشورهای در حال توسعه ارائه شده است. نتایج این پژوهش بر اساس داده‌هایی است که توسط بانک جهانی و موسسات همکار در ۵۱ کشور جهان طی ماه‌های آوریل تا آگوست ۲۰۲۰، جمع‏ آوری شده است و بیش از ۱۰۰ هزار کسب و کار را دربر می‌گیرد.

🔹به طور کلی، این مقاله، به ۵ یافته اصلی اشاره می‏‌کند:

۱- کووید-۱۹، شوک شدید و گسترده‌ای را به بنگاه‌ها در سراسر جهان وارد کرده که با اثر منفی ماندگار بر روی فروش آنها همراه بوده است.

۲- تعدیل اشتغال نیز اغلب به دلیل مرخصی‌ها و کاهش ساعات کاری و همچنین اخراج کارکنان در تعداد کمی از بنگاه‌ها، اتفاق افتاده است.
 
۳- بنگاه‌های کوچک‌تر به طور نامتناسبی، در حال رویارویی با محدودیت‌های مالی بیش‌تری هستند.

۴- بنگاه‌ها، برای پاسخ به بحران کووید-۱۹، به طور فزاینده‌ای به دنبال راه‌حل‌های دیجیتال هستند.

۵- عدم اطمینان زیادی نسبت به آینده وجود دارد، به ویژه در میان بنگاه‌هایی که کاهش بیشتری را در فروش خود تجربه کرده‌‏اند که می‌تواند با از دست دادن شغل همراه شود.

🔹به طور متوسط، حدود ۸۴ درصد بنگاه ها در کشورهای مورد بررسی، طی ۳۰ روز پیش از نظر سنجی در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۹، کاهش فروش داشته اند. هر کشور به طور متوسط، تقریبأ ۴۹ درصد کاهش در فروش را نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ (با انحراف استاندارد ۰٫۲۵) داشته است.

ورشکستگی و بقای بنگاهها

🔹عموما پس از بروز یک دوره بحران، افزایش شدید ورشکستگی بنگاه ها و افراد رخ خواهد داد. بنگاه های موجود در اقتصادهای در حال توسعه با بازارهای مالی کم عمق تر، بیشتر در معرض ریسک ورشکستگی و مشکلات نقدینگی قرار دارند. علیرغم اینکه جریان های نقدی و فروش بنگاه ها به طور معناداری کاهش یافته، آنها همچنان باید هزینه های ثابت عملیاتی، مانند اجاره بها و بهره را پرداخت کنند.

🔹حدود ۵ درصد از بنگاه ها به دنبال ایجاد تنوع در برخی محصولات یا خدمات مرتبط با سلامت بودند. حدود ۲۱ درصد از بنگاه ها، ترجیح دادند که تغییری در برخی محصولات یا خدمات خود ایجاد کنند و یا انواع جدیدی را به محصولات و خدمات اضافه کنند. به عبارتی، یک چهارم بنگاه ها، نوعی از نوآوری محصول را از طریق معرفی محصول یا خدمات جدید و یا تغییر ویژگی های محصول یا خدمت فعلی انجام دادند.

🔹افزایش استفاده از پلتفرم دیجیتالی بر اساس اندازه بنگاه ها متفاوت است. راهکارهای دیجیتالی در میان بنگاه های کوچکتر کمتر استفاده می شود. احتمال استفاده یا افزایش بهره برداری از فناوری های دیجیتالی یا سرمایه گذاری در راه حل های دیجیتالی با افزایش اندازه بنگاه، افزایش می یابد.

🔹در کشورهای گوناگون نیز پاسخ ها متفاوت بوده است. به عنوان نمونه؛ سهم بنگاه هایی که از پلتفرم های آنلاین استفاده کردند از ۱۱ درصد در غنا تا ۸۱ درصد در اندونزی متغیر است.

اتاق تهران

۱۱ آذر ۱۳۹۹ ۱۲:۳۹
تعداد بازدید : ۳۴۲
کد خبر : ۵۶,۳۶۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید