به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رکورد کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در دوران کرونا

پایگاه خبری فولاد ایران - گزارش جدید بلومبرگ همه گیری Covid-19 را به کاهش رکورد انتشار دی اکسید کربن در ایالات متحده نسبت داده است. این گزارش تخمین می زند که میزان این انتشار در سال 2020 تا 9.2 درصد کمتر از سال 2019 باشد و به سطحی برسد که آخرین بار در سال 1983 دیده شده است، اگرچه انتشار دی اکسید کربن ایالات متحده طی ده سال در حال کاهش بوده است. طبق این گزارش، بدون تأثیر Covid-19 میزان انتشار ممکن بود حدود یک درصد کاهش داشته باشد. بنابراین، همه گیری به تنهایی علت حدود 8 درصد کاهش در انتشار است.


این گزارش میزان کاهش انتشار را به تفکیک بخش ها اعلام می کند که تأثیرات آتش سوزی امسال جنگل ها نیز در آن درج شده است. طبق این تقسیم بندی انتشار دی اکسید کربن ناشی از حمل و نقل، که هم اکنون هم بزرگترین عامل در انتشار گازهای گلخانه ای ایالات متحده است، بیش از دو برابر روزهای ابتدایی بحران مالی 2008-2009 کاهش داشته. انتشار بخش تولیدات انرژی نیز کاهش چشمگیری داشته است.  آتش سوزی جنگل ها طی امسال به میزان قابل توجهی در انتشار آلاینده های ایالات متحده نقش داشت. اگرچه بخش های حمل و نقل و نیرو به ترتیب کاهش 4.0 و 2.8 درصدی را تجربه کردند، اما برآورد می شود آتش سوزی های جنگل 2.8 درصد به میزان انتشارات ایالات متحده در سال جاری افزوده است که می تواند کاهش بخش انرژی را جبران کند. با این حال تأثیر آتش سوزی جنگل ها معمولاً موقتی است زیرا با رشد دوباره جنگل ها دی اکسیدکربن هوا از بین می رود.


به گزارش فولاد ایران، مرکز تحقیقاتی بلومبرگ انتظار دارد پس از همه گیری، افزایش قابل توجهی در انتشار گازهای گلخانه ای مشاهده شود.  این گزارش تأکید می کند که نقطه امیدواری همه گیری امسال این است که ایالات متحده را برای اجرای تعهدات توافق پاریس، قبل از خروج از آن، دوباره در مسیر قرار می دهد.


منبع: راشاتودی

۱۱ آذر ۱۳۹۹ ۱۲:۴۲
تعداد بازدید : ۳۷۸
کد خبر : ۵۶,۳۶۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید