به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

امید بازارها به 2021

پایگاه خبری فولاد ایران - سهام ایالات متحده با روشن شدن چشم انداز وال استریت در روز جمعه به بالاترین سطح خود رسید. با در راه بودن واکسن Covid-19، سرمایه گذاران انتظار دارند که اقتصاد سال آینده بازدهی چشمگیری داشته باشد و خریداران را به خرج کردن و شرکت ها را به سمت سودآوری سوق دهد. پیش بینی بانک ها برای سال 2021 نیز منعکس کننده این نگرش است و انتظار دارند که بهبودی سریع "V" شکل صورت بگیرد.


شرکت مالی یو بی اس در گزارشی با عنوان "سال شکوفایی" به مشتریان گفت: "به دنبال اطلاعات موفقیت واکسن، اطمینان داریم که این واکسن تا سه ماهه دوم سال 2021 به طور گسترده در دسترس قرار بگیرد." تحلیلگران می گویند: "این امر اروپا و ایالات متحده را در مسیر بهبود پایدار قرار می دهد".


دلایلی برای امیدواری وجود دارد. فایزر تقاضای مجوز برای توزیع واکسن ویروس کرونا را ارائه داده است و گزارش ها حاکی از قریب الوقوع بودن مصوبات نظارتی است. شرکت بیوتکنولوژی مدرنا (MRNA) قصد دارد روز دوشنبه درخواست مجوز برای واکسن خود را ارائه دهد. اما با این وجود جای خطرات اندکی برای بازارهای مالی وجود دارد:


اطمینان متزلزل
به گزارش فولاد ایران، هولگر اشمیدینگ از بانک Berenberg روز دوشنبه اظهار داشت: "از بسیاری جهات، بهبودی یک بازی اطمینان است. پس از پایان محدودیت های مربوط به پاندمی در فصل بهار، روند خرید و فروش به سرعت بهبود یافت. اما اگر مصرف کنندگان و مشاغل، درگیر موج دوم همه گیری شوند، بعید است محتاطانه تر عمل نمایند".  


توزیع واکسن
ایجاد واکسن های ایمن و موثر اولین قدم برای بازگشت به حالت طبیعی است. اما مسئله اصلی توزیع واکسن است که مستعد درگیر شدن با چالشهای لجستیکی و استفاده از آن است.


مشکلات محرکی
بانک های مرکزی روشن کرده اند که قصد دارند پای خود را روی پدال نگه دارند، اما اشتهای دولت در هزینه کردن های فراوان، به ویژه در آمریکا که از ماه مارس کمک های جدید را به تعویق انداخته، ممکن است کاهش یابد. بسته های کمکی می تواند باعث جذب مشتری شود.


بازگشت تورم
سطح پایین تورم این امکان را به بانکهای مرکزی داده تا کمک اقتصادی بی سابقه ای ارائه دهند. اما اگر تورم در سال آینده سریعتر از حد انتظار افزایش یابد، می تواند بانک ها را در تنگنا قرار بدهد. اقتصاددانان انتظار ندارند که این مشکل در سال 2021 محقق شود، اما نسبت به آن محتاط هستند.

اما در این موارد به تأثیرات طولانی یک زمستان سخت که می تواند منجر به افزایش بیکاری و واهمه بیشتر برای مشاغل آسیب پذیر مانند رستوران ها، هتل ها و خطوط هوایی باشد، اشاره ای نشده است. بانک آمریکا معتقد است هنوز بورس بهترین مکان برای سرمایه گذاری است نه به این دلیل که اوراق قرضه با بازده پایین یک گزینه بهتر به نظر می رسند، بلکه به دلیل جریانات توزیع واکسن و تاخیر در ارائه محرک مالی.
گفته می شود "تردید در موفقیت واکسن، زمان توزیع، هوای سرد و انسداد محرک ها می تواند خوش بینی بهبود بازارها را کمرنگ کند.


منبع: CNN

۱۱ آذر ۱۳۹۹ ۱۲:۴۲
تعداد بازدید : ۴۹۷
کد خبر : ۵۶,۳۶۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید