به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بزرگترین تهدیدهای جهان در سال 2021

پایگاه خبری فولاد ایران - گزارش جهانی خطرات 2021، شانزدهمین نسخه تجزیه و تحلیل سالانه مجمع جهانی اقتصاد است و به سالی می پردازد که وضعیت آن به واسطه یک همه گیری جهانی، رکود اقتصادی، آشفتگی سیاسی و بحران آب و هوایی رو به وخامت است. این گزارش نحوه عملکرد کشورها و مشاغل در مواجهه با این خطرات را بررسی می کند.
به گزارش فولاد ایران، جای تعجب نیست که یکی از تغییرات بزرگ بین سال جاری و سال گذشته، از نظر ریسک، به دلیل شیوع ویروس کرونا ایجاد شده است. خطر ناشی از بیماری های عفونی اکنون در رتبه یک قرار دارد، در حالی که در سال 2020 در رتبه دهم قرار داشت.


اثرات گسترده
در این گزارش آمده است: بیماری عفونی در رتبه اول خطرات قرار دارد. هزینه های انسانی و اقتصادی COVID-19 بسیار زیاد است. این امر سالها پیشرفت در کاهش فقر و نابرابری جهانی را کاهش می دهد و به انسجام اجتماعی و همکاری جهانی آسیب بیشتری می رساند. کرونا نه تنها منجر به مرگ گسترده افراد شده، بلکه مانع توسعه اقتصادی در نقاط مختلف جهان نیز شده و نابرابری های ثروت را در سراسر جهان تقویت می کند.
در عین حال، نگرانی هایی نیز وجود دارد که مبارزه با کرونا باعث از بین بردن سایر چالش ها و مراقبت های مهم بهداشتی، مثل برنامه های واکسیناسیون سرخک شده است.


نگرانی های اقلیمی
علی رغم عواقب اجتناب ناپذیر کرونا، موارد مربوط به آب و هوا نیز وجود دارد که قسمت عمده ای از لیست مخاطرات امسال را تشکیل می دهند، که این گزارش آن را به عنوان "تهدیدی موجود برای بشریت" توصیف می کند. علی رغم کاهش انتشار کربن ناشی از محدودیت ها و اختلال در تجارت و مسافرت بین المللی، این نگرانی وجود دارد که با شروع بهبود اقتصادی، انتشار گازهای گلخانه ای افزایش یابد.
برای برخی انجمن ها، خطرات مربوط به آب و هوا به عنوان "محتمل ترین و تأثیرگذارترین خطرات طولانی مدت" تلقی می شوند. آنها همچنین در مورد خطرات "سرخوردگی جوانان" در سراسر جهان اخطار می دهند.
مجمع اقتصاد جهانی در گزارش خود به تهدیدهای کوتاه مدت از جمله بیماری های عفونی، بحران معیشت، نابرابری دیجیتال و سرخوردگی جوانان که احتمالاً طی دو سال آینده بشر با آن ها درگیر خواهد بود، اشاره کرده است. این گزارش انفجار حباب دارایی، شکست زیرساخت های فناوری اطلاعات، بی ثباتی قیمت و بحران بدهی را با عنوان خطرات میان مدت در سه تا پنج سال آینده، شناسایی کرد و در بلند مدت، نگرانی های خود را در مورد سلاح های کشتار جمعی، سقوط دولت، از بین رفتن تنوع زیستی و پیشرفت های نامطلوب فناوری ابراز کرد.


مقابله با خطرات
این گزارش در کنار خطرات ذکر شده، به درسهای کرونا که می تواند مقاومت جهانی را تقویت کند، پرداخته است. این موارد شامل فرمول بندی چهارچوب های تحلیلی، ایجاد اشکال جدید مشارکت و ایجاد اعتماد از طریق ارتباطات شفاف و سازگار است. همچنین این گزارش شامل توصیه هایی است که به کشورها و مشاغل کمک می کند تا در مقابل خطرات، به جای واکنش، کنش نشان دهند. در رویداد آینده داووس که به صورت مجازی اجرا می شود، رهبران جهان گرد هم خواهند آمد تا درباره چگونگی پیشبرد اصول، سیاست ها و مشارکت های لازم برای انجام این کار بحث و تبادل نظر نمایند.

منبع: مجمع جهانی اقتصاد

۱ بهمن ۱۳۹۹ ۱۳:۲۶
تعداد بازدید : ۸۵۱
کد خبر : ۵۶,۷۸۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید