به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

برنامه ریزی شهرهای بزرگ چین در سال 2021 برای آزمایشات ارز دیجیتال در مقیاس بزرگ

پایگاه خبری فولاد ایران - چندین شهر چین در حال برنامه ریزی برای حمایت از آزمایشات ارز دیجیتال چین ( پرداخت الکترونیکی ارز دیجیتال (DCEP)) در برنامه های کاری دولتی خود برای سال 2021 هستند که به گفته ناظران ، شروعی مثبت برای سال جاریست که می تواند زمینه را برای راه اندازی رسمی این ارز فراهم کند. به گزارش فولاد ایران،  شهردار پکن اظهار داشته که پایتخت در سال 2021 ایجاد منطقه های نوآورانه برای خدمات فینتک و حرفه ای را تسریع می کند و کاربرد آزمایشی این ارز دیجیتال را ارتقا می بخشد. شهردار شانگهای نیز اظهار داشت که این شهر به گشایش مالی و ارتقا این ارز دیجیتال ادامه خواهد داد.


فرماندار استان گوانگدونگ در جنوب چین نیز اظهار داشت که مقامات از توسعه شهر شنژن به عنوان یک منطقه آزمایشی نوآورانه برای این ارز دیجیتال حمایت خواهند کرد. شنژن که به آن سیلیکون ولی چین لقب داده شده است ، سومین دوره آزمایش ارز دیجیتال را از 20 ژانویه آغاز کرد و 20 میلیون یوان دیجیتال (3.09 میلیون دلار) برای ساکنان منطقه لونگهوا  صادر کرد.


تحلیلگران معتقدند اجرای این برنامه ها توسط شهرهای طراز اول چین، سیگنال روشنی را نشان می دهد که DCEP امسال در معرض آزمایشات گسترده در برابر یک مسابقه جهانی قرار خواهد گرفت ، که پایه و اساس محکمی برای راه اندازی آن در آینده نزدیک  خواهد بود.


این ازمایشات فقط اولین قدم از یک راه طولانی است. یوان دیجیتال پس از راه اندازی ، صنعت مالی چین را تغییر شکل داده و یک بخش خدمات مالی دیجیتال را به ارزش میلیاردها یوان آزاد خواهد کرد. در سال 2020 ، آزمایش DCEP از تست های حلقه بسته در مقیاس کوچک به آزمایش های باز در مقیاس بزرگ گسترش یافت.


این آزمایشات در تعداد معدودی از شهرها از جمله شنژن ، شانگهای ، سوژو در استان جیانگ سو در شرق چین ، چنگدو ، مرکز استان سیچوان در جنوب غرب چین و منطقه جدید جیونگان در استان هبی در شمال چین انجام شد.


کیف پول دیجیتال یوان، علاوه بر پرداخت های آفلاین ، از پرداخت آنلاین در سیستم عامل های تجارت الکترونیک در دوره های آزمایشی نیز پشتیبانی نمود.


در مقیاس جهانی نیز چهار پنجم بانک های مرکزی در اقتصادهای بزرگ دنیا تحقیق و توسعه را در مورد ارزهای دیجیتال تحت حمایت بانک های مرکزی آغاز کرده اند.


منبع: Global Times
ترجمه: م. تابان شمال

۶ بهمن ۱۳۹۹ ۱۲:۲۶
تعداد بازدید : ۶۴۴
کد خبر : ۵۶,۸۲۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید