به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اوج فقر در امریکا

 

پایگاه خبری فولاد ایران - با افزایش 8 میلیون آمریکایی به حد نصاب تعریف فقر در انتهای سال 2020، ایالات متحده شدیدترین رشد نرخ فقر خود را از سال 1960 ثبت کرد. در میان شیوع ویروس کرونا و رکود اقتصادی مداوم، میزان فقر در ایالات متحده طی ماه های پایانی سال 2020 تا 2.4 درصد افزایش یافت. اقتصاددانان دانشگاه شیکاگو و دانشگاه نوتردام گفتند که این کشور بیشترین افزایش سالانه فقر در حدود 60 سال گذشته را داشته است.


به گزارش فولاد ایران، سیاهان آمریکایی در این دوره بیشترین آسیب را دیدند. نرخ فقر برای سیاه پوستان آمریکایی 5.4 درصد افزایش یافت، به این معنی که اکنون حدود 2.5 میلیون نفر دیگر از سیاه پوستان طبق طبقه بندی رسمی دولت فقیر شناخته شده اند. بر اساس آخرین مطالعات، میزان فقر کلی ایالات متحده در دسامبر سال 2020 حدود 11.8 درصد بود. پروفسور بروس دی مایر از دانشکده سیاست های عمومی دانشگاه هریس روز دوشنبه به نیوزویک گفت که اگر کمک های مازاد دولت نبود، فقر به طور قابل توجهی در سراسر کشور افزایش می یافت.


تقریباً در تمام شش دهه گذشته سیاه پوستان آمریکایی در مقایسه با سفیدپوستان به طور مداوم حدود سه برابر بیشتر در فقر زندگی می کنند. این شکاف طی طولانی ترین توسعه اقتصادی کشور بین 2009 و 2019 به طرز چشمگیری کاهش یافته بود، اما کرونا اساساً این دستاوردها را در سال 2020 از بین برد.


منبع: Newsweek

۷ بهمن ۱۳۹۹ ۱۲:۲۰
تعداد بازدید : ۵۸۸
کد خبر : ۵۶,۸۳۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید